۲۸ مرداد ۱۳۹۵، ۶:۲۹

در راستای اتخاذ سیاست واحد در برابر برگزیت؛

رهبران آلمان، فرانسه و ایتالیا دوشنبه آینده دیدار می کنند

رهبران آلمان، فرانسه و ایتالیا دوشنبه آینده دیدار می کنند

سران سه کشور آلمان، فرانسه و ایتالیا برای بحث و گفتگو در خصوص روند پیشرفت اتحادیه اروپا پس از خروج انگلیس از این اتحادیه دوشنبه آینده با یکدیگر دیدار خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دیلی صباح،‌ «ماتیو رنزی» نخست وزیر ایتالیا دوشنبه آینده (یکم شهریور) در یک جزیره ایتالیایی با «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان و «فرانسوآ اولاند» رئیس جمهور فرانسه برای بحث و گفتگو در خصوص روند پیشرفت اتحادیه اروپا پس از خروج انگلیس از این اتحادیه با یکدیگر دیدار خواهند کرد.

گفتنی است که گردهمایی رهبران این سه اقتصاد بزرگ اروپا سه هفته پیش از نشست غیررسمی کشورهای عضو اتحادیه اروپا در «براتیسلاوا»- پایتخت اسلوواکی- صورت می گیرد. در این نشست غیررسمی که بدون حضور انگلیس برگزار خواهد شد، نقشه راه اتحادیه اروپا برای دوران پسا-برگزیت ترسیم می شود.

شایان ذکر است که رأی مثبت مردم انگلیس به خروج این کشور از اتحادیه اروپا، دور جدیدی از مباحثات را در خصوص آینده این اتحادیه و ضرورت اجرای اصلاحات به راه انداخت.

اولاند، مرکل و رنزی در نخستین مذاکرات سه جانبه خود پس از همه پرسی انگلیس، خواستار «ایجاد انگیزش» در اتحادیه اروپا شدند.

ماه گذشته نخست وزیر ایتالیا گفت که برگزیت «یک شکست سیاسی» برای اروپا و «یک زنگ هشدار» است که از ضرورت اِعمال تغییرات فوری حکایت می کند.

کد خبر 3744756

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha