۲۵ آبان ۱۳۹۵، ۱۴:۳۳

در جلسه هماهنگی زنان کارآفرین شهرستان قرچک مطرح شد؛

ضرورت توجه به بیمه زنان کارآفرین/فروش سنتی محصولات به صرفه نیست

ضرورت توجه به بیمه زنان کارآفرین/فروش سنتی محصولات به صرفه نیست

قرچک- در جلسه هماهنگی زنان کارآفرین شهرستان قرچک بر ظرفیت های موجود در این بخش به همراه توجه به بیمه زنان کارآفرین و گسترش تجارت الکترونیک تأکید شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود مرسلپور پیش از ظهر سه شنبه در جلسه هماهنگی زنان کارآفرین شهرستان قرچک که با حضور مدیرکل دفتر امور بانوان استانداری تهران و جمعی از زنان فعال شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: زنان و بانوان قرچک از توانمندی و ظرفیت بسیار بالایی برخوردار هستند.

فرماندار شهرستان قرچک افزود: تلاش داریم تا از ظرفیت و توانمندی زنان کارآفرین برای توسعه و رونق اقتصادی استفاده کنیم و در این راستا قدم های موثری برداشته شده است.

توسعه مشاغل خانگی در قرچک دنبال می شود

وی ادامه داد: گسترش مشاغل خانگی و بروز استعدادها و توانمندی ها زنان در شهرستان قرچک از جمله اولویت هایی است که با جدیت دنبال می شود.

مرسلپور اضافه کرد: سال گذشته و با تلاش های صورت گرفته، اقدامات و برنامه های خوبی در حوزه گسترش مشاغل خانگی اجرایی شد که این امر در سال جاری نیز ادامه پیدا خواهد کرد.

فرماندار قرچک بررسی مشکلات و دغدغه های حوزه بانوان را از دیگر اولویت هایی دانست که در این حوزه دنبال می شود، یادآور شد: امور بانوان فرمانداری قرچک در حوزه مشکلات و مسایل زنان در حال تلاش بوده و با همکاری دستگاه ها و نهادهای دیگر، در حال رصد وضعیت موجود است.

 ظرفیت سمن ها برای حل مشکلات و دغدغه های بانوان قرچک به کار گرفته می شوند

مرسلپور یادآور شد: خوشبختانه سمن ها نیز از ظرفیت خوبی در شهرستان قرچک برخوردار بوده و در این حوزه نیز فعالیت های قابل توجهی صورت پذیرفته است.

فرماندار قرچک افزود: سمن ها در حوزه بانوان شهرستان قرچک مشغول به فعالیت هستند و تلاش دارند تا خدمت رسانی مطلوبی را به جامعه زنان کنند.

وی با اشاره به این نکته که باید روند تسهیلات به زنان کارآفرین تسهیل شود، ادامه داد: بدون تردید ارائه تسهیلات به زنان کارآفرین، می تواند زمینه ساز موفقیت هر چه بیشتر در این عرصه و توسعه مشاغل خانگی شود.

بیمه شدن بانوان کارآفرین ضروری است

فرماندار قرچک با اشاره به وجود هنرمندان موفق در عرصه صنایع دستی این شهرستان گفت: بانوان هنرمندی در عرصه صنایع دستی شهرستان قرچک حضور دارند اما به دلیل فقدان مرکز دولتی برای عرضه و فروش محصولات، مجبور هستند با برند دیگران فعالیت کنند و محصولات خود را با حداقل قیمت به فروش برسانند و این امر مشکلاتی را به همراه داشته است.

وی بیمه شدن بانوان کارآفرین را نیز مهم و ضروری عنوان کرد و یادآور شد: بانوان کارآفرین باید تحت پوشش خدمات بیمه ای باشند، زیرا هزینه بیمه خویش فرما برای فعالان این عرصه به صرفه نخواهد بود.

فرماندار قرچک ادامه داد: بدون تردید باید از همه ظرفیت های موجود برای خدمت رسانی و حمایت هر چه مطلوب تر از زنان و بانوان کارآفرین استفاده کرد.

دوری از فروش سنتی محصولات کارآفرینان ضروری است

ثریا شارقی مدیرکل دفتر امور بانوان استانداری تهران نیز در این نشست با اشاره به این نکته که حل مشکلات زنان کارآفرین ضروری است، اظهار داشت: خوشبختانه در شهرستان های مختلف اتفاقات خوبی برای حل مشکلات زنان کارآفرین صورت گرفته است.

وی با اشاره به این نکته که حل مشکلات زنان کارآفرین و ارائه تسهیلات به آنان در دستور کار استانداری تهران قرار دارد، افزود: ارائه تسهیلات به زنان کارآفرین مورد تأکید استاندار تهران قرار داشته است.

شارقی دوری از فروش سنتی محصولات در این حوزه را بسیار ضروری دانست و گفت: فروش سنتی محصولات کارآفرینی باید کنار گذاشته شود و علاوه بر ایجاد نمایشگاه های دائمی برای فروش محصولات آن ها، باید تجارت الکترونیک نیز گسترش یافته و این فرهنگسازی در داخل کشور ایجاد شود.

کد خبر 3825389

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha