۹ آذر ۱۳۹۵، ۹:۲۹

شهردار مسجدسلیمان:

معلوم نیست بودجه ۳۵ میلیارد تومانی شهرداری مسجدسلیمان محقق شود

معلوم نیست بودجه ۳۵ میلیارد تومانی شهرداری مسجدسلیمان محقق شود

اهواز ـ شهردار مسجدسلیمان گفت: امسال ۳۵ میلیارد تومان بودجه توسط شورای شهر برای شهرداری پیش بینی شده که معلوم نیست که محقق شود.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالله قاسمی شامگاه دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شهرداری را با بیش از ۳۰ میلیارد تومان بدهی و حقوق عقب افتاده پرسنل تحویل گرفتم. تاکنون بخش عمده ای از مطالبات کارکنان پرداخت شده و آنها را به روز کردیم.

وی افزود: خرید دستگاه های راهسازی از جمله یک دستگاه بیل مکانیکی و سه دستگاه کمپرسی، پروژه های عمرانی در مناطق مختلف با رویکرد توجه به مناطق کمتر توسعه یافته را در دست اجرا داریم.

شهردار مسجدسلیمان با اشاره به ساخت بوستان های محلی مختلف از جمله پارک ۱۱ هکتاری و استفاده از ظرفیت موجود در شهرستان به منظور افزایش سرانه فضای سبز گفت: ۱۲ پارک بوستان محلی در محلات مختلف تعریف و در حال بازسازی و ایجاد آنها هستیم.

قاسمی بیان کرد: پارک ۱۱ هکتاری در حال تکمیل و تا ۲۲ بهمن به بهرداری می رسد و همچنین پارک بانوان و خانواده در محدوده شهدای گمنام که امسال انشاالله تا پایان سال مالی به بهره برداری می رسد.

وی عنوان کرد: کانال آب های سطحی شهرستان که یک معضل بزرگی است و متاسفانه در بخش فاضلاب در مسجدسلیمان چون متولی ندارد معمولا بخش عمده ای از آن را انجام می دهیم. کانال هشت بنگله، نفتک، پشت ترمینال، انبار خوراکی همه در حال ساخت هستند که آنها را با درپوش گذاری تکمیل می کنیم.

شهردار مسجدسلیمان ادامه داد: نیاز مبرم شهر مسجدسلیمان در زمینه آسفالت احساس می شود و ۵۳ محله با طومار برای حل مسئله آسفالت به من مراجعه کردند که انشاالله با عنایت مسئولان استانی و محلی در حوزه عمران و توسعه معابر شهری مفیدتر واقع شویم.

قاسمی یادآور شد: امسال ۳۵ میلیارد تومان بودجه توسط شورای شهر برای شهرداری پیش بینی شده که معلوم نیست که محقق شود. بودجه عمرانی نسبت به سال گذشته رشد خوبی داشته که از تمامی مسئولان استان به ویژه استاندار خوزستان و مدیر سازمان مدیریت و برنامه ریزی تشکر می کنم.

وی با اشاره به وجود فرصت های سرمایه گذاری بسیار خوب در مسجدسلیمان اضافه کرد: سد تفریحی تمبی را داریم که منطقه طبیعی بکر و قابل قایقرانی است و فرصت خوبی برای سرمایه گذاران خواهد بود.

شهردار مسجدسلیمان با اشاره به ظرفیت های بسیار مسجدسلیمان در زمینه گردشگری ادامه داد: در حوزه ورزش نیز زمین های مستعد برای احداث زمین چمن مصنوعی، والیبال و سایر مجموعه های ورزشی وجود دارد. در زمینه مجموعه های تفریحی نیز زمین ها و جایگاه های خوبی برای جذب سرمایه گذاری داریم.

قاسمی عنوان کرد: درآمدهای پایدار مسجدسلمیان در بحث ساخت و ساز و عوارض سالیانه مردم و املاک تجاری و ساختمانی است چون طرح تفصیلی هنوز ابلاغ نشده و از مدت زمان ۱۰ ساله طرح جامع می گذرد.

وی افزود: چون به تازگی اداره مسکن و شهرسازی در حال صدور سند و واگذاری املاک بدون سند است درآمد خیلی عمده ای از مجموع عوارض سالانه شهر عاید شهرداری نمی شود. همچنین چون عمده خانه ها بدون سند و بخش مسکن در کل کشور دچار رکود شده شهرداری مسجدسلیمان نیز از این ماجرا متضرر و عوارض پایداری ندارد.

کد خبر 3836236

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha