۱۶ آذر ۱۳۹۵، ۱۴:۰۴

هنرمند عکاس، تصویرگر و فیلمساز درگذشت/ جزئیات مراسم یادبود

هنرمند عکاس، تصویرگر و فیلمساز درگذشت/ جزئیات مراسم یادبود

مراسم یادبود فرامرز قهرمانی‌فر هنرمند عکاس و تصویرگر که به تازگی دار فانی را وداع گفته است، امروز برگزار می‌شود.

 به گزارش خبرگزاری مهر، فرامرز قهرمانی‌فر از هنرمندان عکاس و تصویرگر و از دانش آموختگان هنرستان هنرهای زیبای پسران ۱۳ آذر به علت عارضه مغزی درگذشت.

قهرمانی فر مدال طلای مسابقه عکاسی سه بعدی هالیوود از انجمن عکاسی امریکا پی.اس.اِی را در سال جاری میلادی دریافت کرد. وی پیش‌تر نیز در سال ۲۰۰۰ میلادی با  شرکت در یک مسابقه بین المللی عکاسی سه بعدی مدال اس.اس.ای (Stereoscopic Society of America) را از انجمن ملی عکاسی سه بعدی امریکا کسب کرده بود.

همچنین ساخت اولین فیلم‌های سه بعدی ایرانی به تهیه کنندگی انجمن سینمای جوانان تهران در سال ۱۳۷۶ به نام این هنرمند ثبت شده است.

قهرمانی فر فعالیت‌های هنری خود در رشته استریوگرافی (سه بعدی) را از سال ۱۳۶۷ آغاز کرد و فیلمبرداری و کارگردانی چند فیلم کوتاه سه بعدی را از سال ۱۳۷۶ در انجمن سینمای جوانان تهران کلید زد و با توجه به علاقه خاصی که به هنر تصویرسازی سه بعدی داشت این رشته را به عنوان رشته اصلی خود قرار داد.

برگزاری نمایشگاه عکس‌های سه بعدی در باکو مرکز آذربایجان در سال ۱۳۸۸، تدریس عکاسی سه بعدی در هنرستان هنرهای زیبای پسران از سال ۱۳۸۶، فیلمبرداری سه بعدی و عکاسی سه بعدی فیلم سینمایی در امتداد شهر ۱۳۸۹، ثبت اختراع ام. آر. آی. سه بعدی (Stereoscopic M.R.I) جهت بررسی دقیق‌تر پزشکان جراح و رادیولوژیست‌ها ۱۳۹۰، فیلمبرداری و کارگردانی اولین فیلم سه بعدی بلند سینمایی ایران «دزدان صحرایی» در ژانر اکشن وهنرهای رزمی ۱۳۹۱ بخشی از سوابق هنری این هنرمند فقید را تشکیل می‌دهد.

پیکر این هنرمند فقید بعد از ظهر یکشنبه ۱۴ آذر در بهشت زهرا به خاک سپرده شد. مراسم یادبود این هنرمند از ساعت ۱۴:۳۰ امروز سه شنبه ۱۶ آذر در مسجد جامع امام حسن عسکری (ع) واقع در میدان هروی، خیابان شهید کاظم موسوی غربی، نبش خیابان افشاری برگزار خواهد شد.

کد خبر 3842675

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha