۱۷ آذر ۱۳۹۵، ۱۵:۲۵

در دانشگاه علم و صنعت؛

سومین همایش ملی اندازه‌گیری جریان سیالات آغاز به کار کرد

سومین همایش ملی اندازه‌گیری جریان سیالات آغاز به کار کرد

سومین همایش ملی «اندازه‌گیری جریان سیالات در صنایع نفت، گاز، پالایش، پتروشیمی و آب» از امروز در دانشگاه علم وصنعت گشایش یافت.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر محمدعلی برخورداری رئیس دانشگاه علم و صنعت در مراسم افتتاحیه همایش ملی «اندازه‌گیری جریان سیالات در صنایع نفت، گاز، پالایش، پتروشیمی و آب» با تاکید بر اهمیت آموزش و پژوهش گفت: برای دانش بنیان شدن صنعت، بهترین و شاید تنهاترین راه، آموزش و پژوهش است که این دانش را باید طبعا از طریق پژوهش خلق کنیم.

وی افزود: تمام محققان ما باید با تمام توان کار کنند ولی این اگرچه لازمه کار است، کافی نیست بلکه باید ارتباط و تعامل بین افراد ایجاد شود و پژوهش گروهی رونق یابد.

رئیس دانشگاه با تصریح بر لزوم تعاملات جدی بین دانشگاه و صنعت و محققان و بخش خصوصی گفت: علاوه بر اینها باید با کشورهایی که کار مشابه انجام می دهند تعاملات بین المللی داشته باشیم و برگزاری اینگونه همایشها، راهبردی به این سمت است.

دکتر هاشم آبادی، دبیر سومین همایش ملی اندازه‌گیری جریان سیالات در صنایع نفت، گاز، پالایش، پتروشیمی و آب با بیان اینکه کار  بر روی مباحث میترینگ بسیار جدی و ضروری است، گفت: لازم بود در کشور ما به عنوان دارنده منابع عظیم نفت و گاز و از طرفی بحران زده از جهت منابع آب،  چنین همایشی برگزار شود.

دبیر همایش در خصوص برخی دستاوردهای دو همایش قبل، به ایجاد شبکه متخصصین حوزه میترینگ، انجام کارهای آموزشی تخصصی، راه اندازی و عضوگیری دو کمیته فنی در خصوص اندازه گیری جریان سیالات و... اشاره کرد و افزود: در آموزش های مقطع دار نیز حرکتی در دانشگاه شروع شده که در حال طی مراحل اداری است؛ راه اندازی دوره کارشناسی ارشد «مهندسی اندازه گیری جریان سیالات» از طریق آموزش مجازی در دانشگاه علم و صنعت ایران برای شاغلین در صنعت با اعطای مدرک تخصصی از جمله نتایج همایش قبل به شمار می رود.

به گزارش مهر، خسرو معدنی پور، رئیس مرکز اندازه شناسی سازمان ملی استاندارد ایران؛ مجتبی شیخ بهایی، معاون مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز، علی سیدزاده، مدیر دفتر مدیریت مصرف و نظارت بر کاهش هدر رفت آب شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، دکتر علی کاظمی، عضوکمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی و نیز مدیر عامل بخش نفت وگاز شرکت کرونه، در مراسم افتتاحیه سخنرانی کردند.

همچنین سومین نمایشگاه صنعت میترینگ با حضور مهندس ستار محمودی، قائم مقام وزیر نیرو، گشایش یافت. برگزاری نمایشگاه تخصصی صنعت میترینگ با حضور ۴۴ شرکت صاحب تجربه و توانمند در بحث اندازه گیری، از نکات ویژه این همایش به شمار می رود.

مطابق اعلام دبیر همایش، از ۶۰ مقاله تخصصی دریافتی، ۲۵ مقاله در قالب سخنرانی و ۲۰ مقاله به صورت پوستری ارایه می شوند و ۳۰ کارگاه آموزشی تخصصی در موضوعات مختلف پیش بینی شده است. همچنین همچنین قرار است سه پنل تخصصی توسط وزارت نفت، شرکت آبفا و کمیته علمی همایش برگزار شود.
 

کد خبر 3843900

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha