۱۹ بهمن ۱۳۹۵، ۱۱:۳۳

«راهنمای سینمای آمریکای لاتین» به زودی منتشر می‌شود

«راهنمای سینمای آمریکای لاتین» به زودی منتشر می‌شود

کتاب «راهنمای سینمای آمریکای لاتین» نوشته مجید مصطفوی به زودی توسط نشر چشمه منتشر و راهی بازار نشر می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی نشر چشمه، کتاب «راهنمای سینمای آمریکای لاتین» نوشته مجید مصطفوی به زودی توسط نشر چشمه منتشر و راهی بازار نشر می شود.

سینما در سال ۱۸۹۶ به طور همزمان از فرانسه و آمریکا به آمریکای لاتین وارد شد و اغلب کشورهای آمریکای لاتین فعالیت‌های سینمایی خود را با ساخت فیلم‌های مستند کوتاه خبری آغاز کردند.

تا پیش از دهه‌ ۱۹۶۰ سینمای اآمریکای لاتین به‌شدت تحت‌تأثیر و نفوذ سینمای هالیوود و اروپا بود. اواخر دهه‌ ۱۹۸۰ و اوایل دهه‌ی ۱۹۹۰ سینماگران این قاره با بهره‌گیری و تأثیرپذیری از سینمای هنری و دست‌یابی به تکنیک‌های سینمایی روز، فیلم‌هایی جذاب و تأثیرگذار با درون‌مایه‌هایی از فرهنگ آمریکای لاتین خلق کردند که جوایز بسیاری از جشنواره‌های بین‌المللی، از جمله‌ جشنواره‌های فیلم کن و برلین، دریافت کرد.

فرناندو میره‌لس، هکتور بابنکو و والتر سالس (از برزیل)، آله‌خاندرو گونثالس اینیاریتو، آلفونسو کوآرون و گی‌یرمو دل‌تورو (از مکزیک) و فرانسیسکو لومباردی (از پرو) از جمله نام‌هایی هستند که در عرصه‌های جهانی درخشید و در این کتاب درباره شان صحبت می شود.

کتاب «راهنمای سینمای آمریکای لاتین» کتابی درباره چشم انداز، تاریخ و چگونگی شکل گیری این سینماست که قرار است تا چندی دیگر منتشر و راهی کتابفروشی ها شود.

کد خبر 3899753

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha