۹ اسفند ۱۳۹۵، ۱۲:۴۲

رئیس بازرسی اصناف استان اصفهان:

اصفهان بازار سیاه آرد ندارد

اصفهان بازار سیاه آرد ندارد

اصفهان- رئیس بازرسی اصناف استان اصفهان گفت: بدنبال تغییر مدیریت در اتحادیه نانوایان اصفهان، دیگر شاهد بازار سیاه آرد نبودیم.

به گزارش خبرنگار مهر، جواد محمدی فشارکی پیش از ظهر دوشنبه، در نشست پایانی سال که به مناسبت ایام ویژه نوروز برگزار شد، اظهار داشت: در بازرسی‌های صورت گرفته امسال بالغ بر ۳۰ هزار و ۶۰۵ واحد صنفی فاقد پروانه در سطح شهرستان اصفهان شناسایی و برای اخذ پروانه کسب به اتحادیه های مربوطه معرفی شدند.

وی بیان داشت: بیشتر مغازه های نانوایی‌، لبنیات‌ و پوشاک‌ فاقد پروانه بود.

رئیس بازرسی اصناف استان اصفهان در پاسخ به سوال خبرنگار مهر در خصوص آخرین وضعیت اتحادیه نانوایان اظهار داشت: رئیس و نائب رئیس هیئت مدیره سابق اتحادیه نانوایان اصفهان به دلیل شکایات متعددی که داشتند، موقتی بازداشت شدند و هم اکنون به قید وثیقه آزاد هستند.

وی با بیان اینکه از هشت ماه پیش اتحادیه نانوایان به ریاست بنده اداره می‌شود، اعلام کرد: هیئت مدیره سابق این اتحادیه نیز بنا بر نظر کمیسیون نظارت عزل شدند.

محمدی فشارکی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۴۲ نفر دیگر از هیئت مدیره اتحادیه نانوایان شاکی شدند که این پرونده با نظارت اطلاعات استان در حال پیگیری است، اضافه کرد: پرونده از چندین ماه پیش در دستگاه قضایی باز شده است و در حال پیگیری هستیم و تا به نتیجه نرسد نمی‌توان اعلام نتیجه کرد.

وی همچنین در ارتباط با ادغام اصناف مختلف که یکی از اهداف پیش روی اصناف استان اصفهان است، اعلام کرد: در حال حاضر ۱۰۳ اتحادیه و صنف داریم که تاکنون به ۹۷ صنف و اتحادیه کاهش یافته و باید به ۵۰ اتحادیه برسانیم.

رئیس بازرسی اصناف استان اصفهان اظهار داشت: در صورت حذف اتحادیه های موازی، دیگر تداخل صنفی نخواهیم داشت و از بسیاری مشکلاتی که برای مردم پیش می‌آمد، پیشگیری خواهد شد.

پیشنهاد تحویل اجناس قاچاق سالم و بهداشتی به نیازمندان پذیرفته نشد

وی در پاسخ به این سوال که بخشی از اجناس قاچاق از بعد کیفیت و بهداشتی سالم هستند و چون از راه قانونی خود وارد نشدند در ردیف کالای قاچاق باید جمع آوری و امحاء شود، افزود: با توجه به دستورالعمل وزارتخانه باید تمام کالاهای قاچاق امحاء شود و ما چند سال پیش پیشنهاد تحویل کالاهای قاچاق سالم و بهداشتی را به افراد نیازمند و کمیته امداد و یا بهزیستی و غیره را دادیم اما متاسفانه مورد پذیرش قرار نگرفت.

محمدی فشارکی در این ارتباط که چرا وقتی کالاها سالم است باید از بین برود و این همه سرمایه امحاء شود وقتی میتواند بسیاری از افراد نیازمند را توانمند کند، بیان داشت: بخشی از کالاهای قاچاق سالم از جمله پوشاک، لوازم خانگی و غیره را میتوان به افراد نیازمند داد اما تاکنون مورد موافقت قرار نگرفته است شاید یکی از علل آن بیوتروریسم است.

وی با بیان اینکه مثلا ما پتو عقیم کننده هم داشتیم که با جعل و تقلب برندهای مختلف وارد می شد و مواد غذایی و گوشت های حرامی که طی سال های اخیر بسیار وارد کشور شده است، ادامه داد: ۱۳۵ بازرس هم اکنون در سطح عرضه داریم و ۱۰۱ بازرس افتخاری غیر محسوس که هنوز نسبت استاندارد بسیار کم داریم.

درخواست پلمب تمام آموزشگاه‌های رانندگی را ارائه کردیم

مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان اصفهان با اشاره به اینکه بر اساس قانون نظام صنفی باید تمام آموزشگاه‌های رانندگی زیر نظر صنف خدمات فنی سبک فعالیت کنند گفت: این در حالی است که این آموزشگاه ها با تشکیل یک کانون از اخذ پروانه ‌کسب و قانونمند شدن خودداری کرده اند.

وی تصریح کرد: برای تمامی واحدها ابلاغیه پلمب صادر شده است اما تاکنون همکاری لازم برای پلمب این واحدها از سوی مراجع ذی صلاح صورت نگرفته است.

کد خبر 3918721

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha