۲۰ فروردین ۱۳۹۶، ۱۳:۴۹

راه حل شورای اشتغال کرمانشاه برای بحران بیکاری؛

وجدانی بیکارترین استان کشور نیستیم/ آمارگیرها توضیح بدهند

وجدانی بیکارترین استان کشور نیستیم/ آمارگیرها توضیح بدهند

کرمانشاه- پس از تذکرات جدی وزیر کشور برای رفع مشکلات بیکاری کرمانشاه، اعضای شورای اشتغال این استان از اساس آمار نرخ بیکاری را زیر سوال بردند.

به گزارش خبرنگار مهر، پس از تذکرات و انتقادات جدی وزیر کشور نسبت به آمار بالای بیکاری در استان کرمانشاه، استاندار این استان صبح امروز در جلسه شورای اشتغال صحت آمار مرکز آمار که توسط رحمانی فضلی نیز به آن استناد شده بود را زیر سوال برد.

رحمانی فضلی پنجشنبه گذشته در جلسه شورای اقتصاد مقاومتی کرمانشاه با لحنی تند گفت: کرمانشاه با ۲۲ درصد بیکارترین استان کشور است! شما سه برابر حداقل کشور (بیکاری تک رقمی ۷ درصدی) جمعیت بی کار دارید. اینگونه بخواهید ادامه دهید چطور می توانید مسائل استان را کنترل کنید؟

رحمانی فضلی همچنین به شدت از عدم جذب حتی یک ریال سرمایه گذاری خارجی در کرمانشاه و همچنین عدم جذب حدود ۷۰ درصد از تسهیلات بانکی در این استان انتقتد کرد و آن را "عجیب" دانست.

فاصله نرخ بیکاری ما با استانهای همجوار را قبول نداریم

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه که چندان در رسانه ها اخباری از وی دیده نمی شود در جلسه شورای اشتغال این استان گفت: آمار ۲۲ درصدی بیکاری کرمانشاه از نظر ذهنی قابل تایید نیست.

حقیقی گفت: اینکه مثلا بیکاری کرمانشاه ۲۲ باشد و استانهای همجوار ۱۰ و ۱۲ درصد را نمی توان پذیرفت!

وجدانی قبول نداریم ما بیکارترین استان هستیم!

استاندار کرمانشاه صبح امروز در نخستین جلسه شورای اشتغال در کرمانشاه در واکنش به این آمار گفت: مسئولان مرکز آمار یک بار بیایند نحوه آمارگیری خود را مفصل توضیح دهند یک پارامتر که در سنجش ها باید لحاظ شود و ممکن است عامل تفاوت در استان های مختلف باشد این است که سنجش ها متکی به خوداظهاری است در خوداظهاری دقت پایین است و راستی آزمایی ندارد و این احتمال که ماموران سرشماری ما به نسبت استان های همجوار باید طور دیگری رفتار کنند وجود دارد احتمال اینکه آنهایا سهل انگاری می کنند یا عدد را غیرواقعی نشان می دهند یا اینکه ماموران ما غیرواقعی و غیر دقیق رفتار می کنند و 22 درصد بیکاری می شویم، وجود دارد.

رازانی گفت: در این مطلب که نرخ بیکاری ما چند اعلام می شود و اینکه آقای حقیقی (مدیر کل صنعت، معدن و تجارت) گفت واقعا استان کرمانشاه بیکاری 22 درصد ندارد و حاضر نیست بپذیرد، فکر می کنم این حرف درستی است اما اینطوری درست تر است که دوازده درصد بیکاری استان های همجوار درست نیست نه اینکه 22 درصد ما درست نباشد.

وی گفت: ما اصلا بیکاری تک رقمی در هیچ جای کشور نداریم هیچ عضوی از اعضای اداری و مدیریتی کشور نیست که در اطراف خود 5، 10، 20 تا بیکار از بستگان دور و نزدیک خود نشناسد، عدد بیکاری واقعی که گفته می شود بیکاری جوانان، بانوان، تحصیل کرده ها از این عددها بیشتر است.

رازانی بیان کرد: این که عدد بیکاری ما 22 درصد است یا 22 درصد اعلام شده، ما خود می دانیم که با غولی به اسم بیکاری و با مصیبتی به اسم بیکاری در کشور مواجه هستیم و در استان ما هم هست. بیکاری موضوعی کاملا واقعی است و ما در عدد 110 هزار نفر که قطعا بیشتر هم هست تردیدی نداریم.

وی ادامه داد: ما باید برای ایجاد اشتعال به یک عدد خوب و بررسی شده برسیم. و ببینیم در چه بخش هایی می توانیم بیشتر کار کنیم

استاندار کرمانشاه افزود: ما امروز در کرمانشاه جوان بیکار داریم  من قبول ندارم که رتبه یک بیکاری هستیم واقعا ما رتبه بیکار ترین استان کشور را نداریم وجدانا و شهودی می گویم ما رتبه یک بیکاری کشور نیستیم اما این مسئله ای را حل نمی کند اگر نرخ بیکاری پایین داشتیم باز هم مسئولیت تشکیل کارگروه اشتغال را داشتیم  و بالاترین تلاش را باید انجام دهیم و به گفته وزیر بسته جامع اشتغال را حاضر کنیم.

کد خبر 3948596

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha