۲۳ فروردین ۱۳۹۶، ۱۴:۵۳

امام جمعه بوشهر:

اعتکاف کلاس عملی ارتقای شخصیت انسان است

اعتکاف کلاس عملی ارتقای شخصیت انسان است

بوشهر - نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه بوشهر با اشاره به اهمیت بالای اعتکاف گفت: اعتکاف یک کلاس عملی ارتقای سطح شخصیت انسان است که انسان را فراتر از دنیا می‌برد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری ظهر چهارشنبه در جمع معتکفین دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با تبریک میلاد حضرت امیر مؤمنان(ع) اظهار داشت: انسان موجودی است که اگر خود را در فضای معنوی قرار ندهد و انس باخدا نداشته باشد به‌طورقطع دچار بحران شخصیت می‌شود زیرا دنیا فضای سقوط و باتلاقی است که انسان را در خود متوقف می‌کند.

وی افزود: زندگی دنیایی قیوداتی دارد که به وجود انسان را پیدا می‌کند و او را از هدف نهایی که رشد کمال است بازمی‌دارد و اگر انسان بخواهد دچار بحران شخصیت نشود باید خود را از این قیود رها کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان بابیان اینکه دنیا محل جمع و تفریق ریاضی جمعیتی است گفت: با همه تلاش‌هایی که انسان می‌کند هر چیزی که داشته و یافته است را به‌راحتی از دست می‌دهد و عمر انسان همانند قطعه یخی که در دست دارد لحظه‌به‌لحظه آب می‌شود و از دست می‌رود.

وی افزود: اما دنیا با این‌همه سختی و ناملایمات سکوی پرشی برای حیات آخرت و تنها راه رفع بحران دنیا عروج به سمت خدا و زندگی معنوی است.

امام‌جمعه بوشهر بیان داشت: زندگی معنوی به انسان یک شخصیتی می‌دهد او را فراتر از دنیا می‌برد که دیگر مشکلات دنیای برای او کوچک و قابل‌حل است و می‌تواند به‌راحتی بحران‌های مادی را مدیریت کند.

وی با تأکید بر اینکه باید از مشکلات دنیا عبور کنید تا مشکلات نزد شما کوچک شوند افزود: انسانی که به کلاس بالاتر می‌رود دیگر مشکلات قبلی در نزد او ناچیز می‌شود و اعتکاف یک کلاس عملی است که موجب ارتقای سطح شخصیت انسان می‌شود.

آیت‌الله صفایی بوشهری خطاب به دانشجویان گفت: شما در اعتکاف سه روز فراتر از دنیا هستید تا یک‌عمر فراتر از دنیا باشید و انسان در اعتکاف آن‌قدر بزرگ می‌شود که نه‌تنها خداوند محبوب او می‌شود بلکه او محبوب خداوند می‌شود و این از برکات بزرگ اعتکاف است.

وی اظهار داشت: درک لذت معنوی و انس باخدا و نزول برکات محسوس خدا وقتی برای انسان محقق می‌شود، لذات مادی در نظر او کوچک‌تر جلوه می‌کند و اگر انسان از حیات دنیوی عبور کند و وارد حیات معنوی شود بامحبت خدا مأنوس می‌شود.

حیدر عزیز نژاد قائم‌مقام رییس دانشگاه با تشکر از حضور آیت‌الله صفایی بوشهری در جمع معتکفین دانشگاه گزارشی از برنامه اعتکاف امسال دانشگاه ارایه کرد و گفت یکی از برنامه‌های مهم فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر برنامه اعتکاف است که با استقبال خوب دانشجویان و اساتید روبرو شده است.

کد خبر 3951104

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha