۲ مرداد ۱۳۹۶، ۸:۴۹

بازدید نماینده اهواز از منطقه منبع آب/ بیان مشکلات عدیده شهروندان

بازدید نماینده اهواز از منطقه منبع آب/ بیان مشکلات عدیده شهروندان

اهواز ـ شهروندان منطقه منبع آب و کوی رمضان اهواز در حاشیه بازدید همایون یوسفی نماینده این شهر در مجلس مشکلات عدیده خود را اعلام کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، همایون یوسفی عصر یکشنبه تا پاسی از شامگاه برای اطلاع از مشکلات مردم در مناطق کوی رمضان و منبع آب با همراهی برخی مدیران آبفا و برق از این مناطق بازدید میدانی انجام داد.

مشکلات ناپایداری آب، نبود بهداشت مناسب، جاری بودن فاضلاب در خیابان، تردد سگ های ولگرد در خیابان، کمبود فضای سبز، نبود پارک محله ای، نبود روشنایی در برخی خیابان ها، آسفالت نامناسب، وجود معتادان بسیار و توزیع مواد مخدر که امنیت مردم را تهدید می کند از جمله مشکلات بیان شده از سوی شهروندان بود.

همایون یوسفی در جمع مردم کوی رمضان اظهار کرد: یکی از کارشناسان دفتر خود را برای پیگیری موضوع ساخت پارک در یکی از خیابان های کوی رمضان انتخاب می کنم تا جلسات لازم را با مسکن و شهرسازی و همچنین شهرداری برگزار کند.

در این بازدید همچنین یکی از شهروندان نیز خطاب به نماینده مجلس گفت: راه گریز این جاده احیا نشده و فقط راهی باز شده و ماشین های سنگین و تریلر نیز از آن عبور می کنند. همچنین فاضلاب خیابان اصلی منبع آب مشکل دارد؛ تمامی مردم مشکلات آب (ناپایداری آب، کمبود فشار آب) و فاضلاب دارند.

متأسفانه مرکز تهیه و توزیع مواد مخدر در این منطقه صورت می گیرد و مردم امنیت ندارند. مردم این منطقه حتی مشکلات زیست محیطی هم دارند.

یکی دیگر از شهروندان هم عنوان کرد: متأسفانه در منطقه کوی رمضان و منبع آب اصلا بهداشت نداریم و سگ های بسیاری تردد می کنند.

فردوس کریمی نیز در این بازدید اظهار کرد: مشکلات آب این مناطق حل می شود و فکر نمی کنم بیشتر از دو ماه زمان ببرد. مشکل فشار آب این مناطق را نیز با ساخت مخازن حل خواهیم کرد.

مدیرعامل آبفا اهواز ادامه داد: انتقال آب از طریق آب غدیر از سمت علی ابن مهزیار با یک خط ۷۵۰ میلیمتر لوله گذاری شده که به زودی آب آن به مخازن پادادشهر، کوت عبداله، منبع آب و کوی رمضان سرریز می شود.

وی بیان کرد: امسال بر اساس مصوبه دولت برای بحث سه ساله حدود ۸۶۰ میلیارد تومان اعتبار به حوزه آب و فاضلاب اختصاص داده شده که برای این منطقه اولویت را به کلکتورها دادیم.

کریمی یادآور شد: فاضلاب اهواز را به ۲۴ منطقه تقسیم و با قرارگاه خاتم الانبیا صحبت کردیم که کار فاضلاب این شهر را اجرا کند که ظاهرا کار در شهر را انجام نمی داد.

همایون یوسفی در ادامه در جمع مردم منبع آّب اظهار کرد: منطقه کوی رمضان و منبع آب جزو اولویت های آب و فاضلاب خواهد بود؛ تأمین آب و شروع شبکه فاضلاب را نیز برای این منطقه در دستور کار قرار می دهیم.

این نماینده مجلس پس از بازدید میدانی از هر دو منطقه در مسجد محله منبع آب حضور پیدا کرده و پس از اقامه نماز جماعت نیز برای مردم سخنرانی کرد.

یوسفی اظهار کرد: منبع آب یکی از مناطق پرجمعیت و نیازمند کار بیشتر در اهواز است؛ امروز در بازدیدی از این منطقه مدیران اداره برق، آبفا و شهرداری نیز حضور داشتند تا مشکلات مختلف مردم را پیگیری کنیم.

وی ادامه داد: تصمیم گرفته شده تا در خصوص تأمین آب مورد نیاز و رفع مشکل ناپایداری آن در این منطقه اقدامات لازم انجام شود.

نماینده مردم اهواز در مجلس تصریح کرد: برای حل مشکل فاضلاب نیز فعالیت های لازم انجام می شود؛ همچنین با شهرداری منطقه هماهنگی شده تا فضای سبزی را برای مردم این مناطق تهیه کند.

یوسفی یادآور شد: برای ساخت زمین های ورزشی نیز با شهرداری و اداره ورزش و جوانان رایزنی خواهد شد. همچنین برای مشکلات احتمالی برق که خیلی جزو مطالبات مردم نبود و بیشتر از عدم روشنایی خیابان ها گلایه داشتند نیز پیگیری هایی خواهیم داشت.

وی اضافه کرد: در این بازدید مقرر شده تا شهرداری آسفالت ۴۰ خیابان هر دو منطقه را ترمیم کند. یک سری خانه در کنار تپه ها ساخته شده که خطر ریزش کوه جان اهالی را تهدید می کند ولی به خاطر نیاز به اعتبار کمی زمان می برد.

نماینده مردم اهواز در مجلس ابراز امیدواری کرد: امیدوارم تمامی پیگیری ها و اصلاحات لازم برای این مناطق طبق زمانبندی ها انجام و کارها بهتر و با برنامه تر پیگیری شود.

یوسفی در پایان خبر داد: قطعا بازدید از سایر مناطق هم انجام می شود و امیدوارم بتوانیم برای تمامی مردم شهر اهواز که در کنار دیگر مردم استان خوزستان منشأ امنیت برای کشور بوده اند، کاری را انجام دهیم.

کد خبر 4039238

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha