۱۵ مرداد ۱۳۹۶، ۱۶:۵۳

معاون میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد خبر داد:

ثبت ملی ۵۱اثر معنوی استان/ بافت تاریخی دهدشت ثبت جهانی می شود

ثبت ملی ۵۱اثر معنوی استان/ بافت تاریخی دهدشت ثبت جهانی می شود

یاسوج - معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد گفت: بیش از ۵۱ اثر معنوی ثبت شده ملی در استان وجود دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود شفیعی بعدازظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: با همکاری  و تلاش کارشناسان میراث فرهنگی توانستیم دواثر قلعه دیشموک در شهرستان کهگیلویه و قلعه عزیزی در شهرستان بویراحمد و مربوط به دوره قاجاریه را در فهرست آثار ملی ثبت کنیم.

شفیعی با بیان اینکه ۶۹۳ اثر غیرمنقول ثبت شده ملی در کهگیلویه و بویراحمد داریم، افزود: این آثار شامل تپه‌های تاریخی، حمام‌های تاریخی، محوطه‌های تاریخی و گورستان‌های تاریخی هستند.

معاون میراث فرهنگی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با اشاره به ثبت ملی آثار طبیعی گفت: آثار طبیعی درخت سرو لار در شهرستان باشت و آبشار کمر دوغ در شهرستان کهگیلویه نیز به عنوان دو اثر طبیعی در فهرست آثار ملی ثبت شده است.

شفیعی گفت:  برخی از آثار تاریخی استان  قابلیت ثبت جهانی دارند و پیشنهاد ثبت جهانی بافت تاریخی دهدشت را با نظر کارشناسان حوزه میراث فرهنگی استان به سازمان میراث فرهنگی کشور ارائه کردیم که امیدواریم در آینده شاهد ثبت جهانی این شهر تاریخی  استان باشیم.

کد خبر 4051625

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha