۴ آبان ۱۳۹۶، ۱۷:۲۵

دبیر مرکز سرمایه گذاری استان قزوین:

۴۵۸ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در استان قزوین محقق شده است

۴۵۸ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در استان قزوین محقق شده است

قزوین- دبیر مرکز سرمایه گذاری استان قزوین گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۴۵۸ میلیون دلار سرمایه گذار خارجی از سوی سه کشور در استان صورت گرفته است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی قاسمی روز پنجشنبه در مراسم کلنگ زنی احداث نیروگاه مقیاس کوچک ۴ مگاواتی درشهر خاکعلی اظهارداشت: در استان قزوین اگر اهلیت سرمایه گذار ثابت شود همه گونه همکاری لازم را با متقاضیان انجام خواهیم داد.

وی افزود: اولویت ما در حوزه سرمایه گذاری خارجی احداث نیروگاههای مقیاس کوچک و تجدید پذیر است و با ظرفیت بسیار خوبی که در استان وجود دارد می توانیم بستر خوبی برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی مهیا کنیم.

قاسمی تصریح کرد: در سال گذشته ۷۰ هیئت خارجی به استان وارد شدند و ما میزبان بودیم و با معرفی ظرفیت های اقتصادی در بخش های صنعت، کشاورزی و گردشگری آمادگی خود را برای جذب سرمایه گذار اعلام کرده ایم.

نائب رئیس مرکز خدمات سرمایه گذاری استان قزوین یادآورشد: بر اساس سیاست های مسئولان نظام بسیار علاقمند هستیم تا مناسبات اقتصادی خود را با کشورهای دوست و همسایه بیشتر کنیم و در این میان کشور ترکیه از جایگاه بهتری برخوردار است و در قزوین نیز شرایط حضور هیئت های خارجی این کشور مهیاست.

قاسمی اضافه کرد: تمامی فرصتها و اولویت های سرمایه گذاری در استان شناسایی شده و به متقاضیان ارائه می شود و همه برنامه ها بر اساس سند آمایش سرزمین تدوین شده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان قزوین همچنین بیان کرد: در استان قزوین تاکنون یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار سرمایه گذاری از سوی ۱۷ کشور جهان صورت گرفته است.

کلنگ ساخت نیروگاه مقیاس کوچک 4 مگاواتی با 8 میلیارد ریال سرمایه گذاری توسط شرکت ترکیه ای و ایرانی امروز در شهر خاکعلی به زمین زده شد.

در این مراسم داود محمدی نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی، رضا عسگری فرماندار شهرستان البرز، سعید بهادیوند چگینی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان، نعمتی مدیر تولید نیروگاه شهید رجایی و جمعی از مسئولان استان نیز حضور داشتند.

کد خبر 4125792

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha