۲۳ آذر ۱۳۹۶، ۱۱:۴۷

نماینده مردم سمنان، سرخه و مهدی‌شهر در مجلس:

برخی قصد تخریب بخش فرهنگی بودجه ۹۷ را دارند

برخی قصد تخریب بخش فرهنگی بودجه ۹۷ را دارند

سمنان - نماینده مردم سمنان، سرخه و مهدی‌شهر در مجلس گفت: در بودجه ۹۷ نگاه مثبتی به مقوله فرهنگ شده که بعضاً افرادی در پی تخریب آن در فضاهای مجازی هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد همتی صبح پنج‌شنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی استان سمنان که با موضوع نمایشگاه کتاب سمنان به میزبانی استانداری برگزار شد، ضمن بیان اینکه نگاه خوبی به مقوله فرهنگ در حوزه مجلس شورای اسلامی وجود دارد، تأکید کرد: بعضاً دیده می‌شود که برخی درصدد تخریب این اعتبارات در فضای مجازی هستند که درباره این افراد باید گفت ما می‌بایست به مقوله فرهنگ، نگاه ویژه و جدی داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه مجلس شورای اسلامی به مقوله فرهنگ عمومی نگاه ویژه‌ای دارد، افزود: در بودجه‌هایی که در مجلس تصویب می‌شود، مقوله فرهنگ موردتوجه بیشتر قرارگرفته درحالی‌که بعضاً فضاسازی‌هایی در این حوزه صورت می‌گیرد که به‌نوعی حالت تخریب دارند، اما فرهنگ اساس کار کشور است و هرچه در این حوزه هزینه شود، نوعی سرمایه‌گذاری است و اگر بتوانیم اثرات آن را ایجاد کنیم، موفقیت‌های خوبی را نیز خواهیم دید.

عضو خانه ملت گفت: ما در هر بخشی که ما ورود کنیم، چه اقتصاد، چه اجتماعی و حتی سیاسی، مقوله فرهنگ باید به‌طور ویژه دیده شود تا بتوانیم به سطحی برسیم که تأثیرات آن در بخش‌های دیگر جامعه به‌طور قوی دیده شود.

خیران کتاب نقش ویژه‌ای در ترویج فرهنگ مطالعه دارند

همتی همچنین در دیگر بخش سخنان خود به مقوله نمایشگاه کتاب سمنان نیز اشاره کرد و گفت: خیران کتاب مقوله‌ای بسیار مهم است که در صورت اجرایی شدن می‌تواند کمک بسیار بزرگی به ارتقای مطالعه در بین اقشار مختلف مردم به‌خصوص نیازمندان محسوب شود که در این حوزه می‌توان در روزهای برپایی نمایشگاه، فیش‌هایی را تهیه کرد تا مراجعان بتوانند با خرید این کالابرگ‌ها به افرادی که وسع خرید کتاب را ندارند، کمک شود چرا که ما معتقد هستیم خیران کتاب نقش ویژه ای در ترویج فرهنگ مطالعه دارند.

وی با اشاره به‌ضرورت ایجاد رغبت در بین مراجعان در راستای ترویج فرهنگ مطالعه، افزود: فضاسازی به‌خصوص برای قشر کودکان در نمایشگاه کتاب برای ایجاد رغبت در بین اقشار مختلف مؤثر است.

نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه همچنین گفت: بخشی که در کشور علی رغم اینکه مردم خیلی از فضاهای مجازی استفاده می کنند مغفول مانده مقوله کتاب الکترونیک است که می تواند استفاده از منابع مناسب فضاهای علمی را در پی داشته باشد، این امر امروز نسبت به سال های گذشته بیشتر شده اما همچنان کم است، لذا می توان بخشی را در راستای فرهنگ سازی برای استفاده از کتاب های الکترونیک در نمایشگاه کتاب سمنان تعبیه کرد تا شاهد آموزش نحوه استفاده از کتاب الکترونیک، باشیم.

کد خبر 4172000

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • محمد IR ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۳
      0 0
      کار فرهنگی زیربنایی باید در آموزش وپرورش صورت بگیرد. تضعیف بخش فرهنگ از همانجایی که دولت ها ونمایندگان به بودجه کمتر از نیاز حداقلی این وزارتخانه بسنده می کنند تیشه بر ریشه فرهنگ می زنند.