۹ بهمن ۱۳۹۶، ۱۳:۳۵

مدیر بحران و پدافند غیرعامل شرکت آبفای استان:

آذربایجان شرقی از نظر آب دوران بحرانی را سپری می‌کند

آذربایجان شرقی از نظر آب دوران بحرانی را سپری می‌کند

اهر - مدیر بحران و پدافند غیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری آذربایجان شرقی گفت: این استان از نظر آب دوران بحرانی را سپری می‌کند.

به گزارش خبرنگار مهر، بابک ابراهیمی دوشنبه در جلسه  شورای حفاظت از منابع آب شهرستان اهر با اشاره به اینکه در شهری همچون اهر نزدیک به ۹ میلیون مترمکعب آب مصرف می‌شود، اظهار داشت: در شهر مراغه بین ۱۲ تا ۱۳ میلیون مترمکعب آب مصرف می‌شود و پشت سد ۹ میلیون مترمکعب آب موجود بوده و این امر نشانگر یک فاجعه است.

وی در ادامه گفت: ارائه راهکارهای میان‌مدت و بلندمدت برای مدیریت منابع آبی خوب است ولی نه برای این برهه از زمان، از هم‌اکنون برای تأمین آب سال جاری در حال برنامه‌ریزی هستیم با این وجود نقشه‌های پیش‌بینی وضعیت بارندگی‌های سال آینده را آن‌طور که انتظار داریم خوب نشان نمی‌دهد.

ابراهیمی بابیان اینکه هشت چاه آب که می‌تواند در صورت نیاز آب شرب اهر را تأمین کند در مدار قرار داده‌ایم، افزود: باید فرض را در بدترین شرایط بحران قرار دهیم البته لازم است تا دستگاه‌های ذی‌ربط سناریوهای لازم برای بحران‌های مختلف تدوین و در اختیار مدیریت ارشد شهرستان اهر قرار دهند.

مدیر بحران و پدافند غیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری آذربایجان شرقی گفت: با وجود بارندگی‌های کم در پس چگونگی تأمین آب شرب تابستان سال آینده مانده‌ایم، درست است که باید فرهنگ ‌سازی، اصلاح الگوی کشت و دعوت مردم به صرفه‌جویی را به طور جدی دنبال کنیم اما این اقدامات زمان‌بر است.

وی، با تأکید بر اینکه اگر خدای‌ ناکرده آب سد ستارخان به اتمام برسد قطعاً چاه‌های آب نیز آبی نخواهد داشت، گفت: چاه‌های آب که در مدار قرار گرفته‌اند متأثر از آب رودخانه‌ای است که آب آن از سد ستارخان تأمین می‌شود پس بنابراین مدیران شهرستان اهر برای دو ماه آینده برنامه و راهکار اساسی تدوین کنند چراکه آذربایجان شرقی از نظر آب دوران بحرانی را سپری می‌کند.

ابرهیمی در پایان خاطرنشان کرد: درصورتی‌که آب قابل‌استفاده در سد ستارخان به اتمام برسد و آب و فاضلاب برای تأمین آب شرب از آب مرده استفاده کند، طعم آب تغییر می‌کند و البته مردم نیز توجه داشته باشند که با صرفه‌جویی حداقلی و مدیریت منابع آب می‌تواند در جلوگیری از بحران کم‌آبی مؤثر واقع شود.

کد خبر 4213407

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha