۱۱ بهمن ۱۳۹۶، ۱۴:۱۷

تاکید «نارندرامودی» و «اشرف غنی» بر مبارزه مشترک علیه تروریسم

تاکید «نارندرامودی» و «اشرف غنی» بر مبارزه مشترک علیه تروریسم

نخست وزیر هند و رئیس جمهوری افغانستان طی گفتگوی تلفنی بر لزوم مبارزه مشترک علیه تروریسم تاکید کردند.

 به گزارش خبرگزاری مهر، «محمد اشرف غنی» رئیس جمهوری افغانستان و «نارندرا مودی» نخست وزیر هند ظهر امروز (چهارشنبه) در مورد حملات اخیر تروریستی در افغانستان، گفتگو کردند.

در این گفتگوی تلفنی، مودی، به نمایندگی از ملت و دولت هند با مردم و دولت افغانستان ابزار همدردی کرد و حملات اخیر کابل را به شدت محکوم کرد. وی همچنین بر آمادگی کشورش برای کمک به درمان مجروحان این حملات تاکید کرد.

 افزون بر این، نخست وزیر هند خطاب به رئیس جمهوری افغانستان گفت که در همسایگی ما و شما پناهگاه‌ها و مراکز آموزشی تروریست ها قرار دارد که برای این گونه حملات تامین و تجهیز می‌شوند.

وی افزود: دهلی و کابل باید برای از بین‌بردن این گروه های تروریستی و پایگاه های آنها به مذاکره بپردازند و مبارزه جدی مشترک علیه تروریسم را در دستور کار خود قرار دهند.

در همین حال، اشرف غنی، هند را «دوست صادق» افغانستان خواند و گفت که اکنون زمان منزوی‌ساختن کشورهای حامی تروریسم فرار رسیده است.

رئیس جمهوری افغانستان همچنین تاکید کرد که در این راستا باید تلاش‌های بیشتری نسبت به گذشته صورت بگیرد.

لازم به ذکر است که کاخ ریاست جمهوری افغانستان در حالی از گفتگوی تلفنی سران افغانستان و هند خبر داد که به گفته یک منبع  وابسته به دولت افغانستان، رئیس جمهوری افغانستان دو روز گذشته از گفتگوی تلفنی با نخست وزیر پاکستان خودداری کرده است، هر چند سفیر افغانستان در اسلام‌آباد این خبر را نادرست خواند.

کد خبر 4215486

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha