۱۲ بهمن ۱۳۹۶، ۱۵:۴۱

رئیس سازمان بهزیستی کشور:

میزان امید به زندگی بعد از انقلاب افزایش یافته است

میزان امید به زندگی بعد از انقلاب افزایش یافته است

زنجان-رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: میزان امید به زندگی بعد از انقلاب افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار مهر، انوشیروان محسنی بندپی ظهر پنجشنبه  در همایش فجر انقلاب که در شهر هیدج برگزار شد، با تأکید بر اینکه میزان امید به زندگی مردم ایران، بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی افزایش‌یافته است، افزود: سالمندی بحثی است که مختص کشور ما نبوده و این تحولات عظیم جمعیتی متعلق به‌کل جهان است.

وی با یادآوری اینکه طبق سرشماری سال گذشته، در حدود ۹ درصد جمعیت کشور را سالمندان تشکیل می‌دهند، اظهار کرد: اگر بخواهیم این میزان را در قالب‌زنان و مردان سالمند مطرح کنیم، باید بگوییم که سه میلیون و ۷۰۰ هزار نفر از جمعیت سالمند کشور را زنان و سه میلیون و ۶۰۰ هزار نفر را نیز مردان تشکیل می‌دهند.

محسنی بندپی بابیان اینکه روند افزایش سن در ایران، لزوم برنامه‌ریزی مسئولان در این زمینه را می‌طلبد، تصریح کرد: امید به زندگی در ایران به برکت انقلاب اسلامی افزایش‌یافته است. این افزایش به‌گونه‌ای است که سن امید به زندگی در بانوان به ۷۸ سال و در آقایان به ۷۳ سال رسیده است، این در حالی است که امید به زندگی در ایران قبل از انقلاب بین ۵۵ تا ۵۶ سال بود.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با تأکید بر اینکه بی‌شک اگر برنامه‌ریزی‌ها در این زمینه به‌موقع و به‌درستی انجام نشود، پیری جمعیت به یکی از چالش‌های پیش روی کشور در سال‌های آینده تبدیل خواهد شد، ادامه داد: امروز یکی از اقدامات سازمان بهزیستی، تدوین سند ملی سالمندان است که در این سند، مباحثی چون آموزش سلامت، محیط توانمند ساز و ... دیده‌شده است.

وی با اشاره به افتتاح دومین هتل‌آپارتمان کشور در شهرهیدج، خاطرنشان کرد: در اولین روز از دهه فجر امسال شاهد بهره‌برداری از دومین هتل‌آپارتمان کشور در شهر هیدج هستیم که بی‌شک این مکان یکی از مجهزترین مراکز نگهداری بانوان سالمند است.

کد خبر 4216435

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha