۳ اسفند ۱۳۹۶، ۱۴:۴۳

فرمانده سپاه استان زنجان:

توجه به فرهنگ ایثار و شهادت ضروری است

توجه به فرهنگ ایثار و شهادت ضروری است

زنجان-فرمانده سپاه استان زنجان گفت: باید فرهنگ ایثار و شهادت در بین جوانان تقویت شود و لزوم توجه به این امر مهم ضروری است.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار جهانبخش کرمی ظهر پنجشنبه در جلسه ستاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در محل استانداری زنجان، افزود: اردوی راهیان نور یکی از طرح‌های مهم فرهنگی سپاه استان زنجان است.

فرمانده سپاه استان زنجان بابیان اینکه برای اعزام راهیان نور اقشار مختلف مردم، نیاز به کمک عمومی داریم و طی ۲ سال گذشته وعده‌هایی از سوی استانداری و سایر مسئولان در کمک به این اردو داده‌شده بود که محقق نشد، ادامه داد: تکمیل اردوگاه اسکان استان زنجان در جنوب کشور با مشکل اعتبار مواجه است، اتمام این اردوگاه یکی از نیازهای مهم استان جهت اسکان زائران است. 

کرمی یادآور شد: اعتباری که به سپاه استان درزمینه برگزاری اردوی راهیان نور داده می‌شود در پاسخ‌گویی به نیازهای این اردو بسیارکم است.

وی از برنامه‌ریزی برای اعزام بیش از ۵ هزار نفر از آحاد مردم استان در ایام تعطیلات نوروز به این مناطق خبر داد و افزود: بیش از هزار و ۶۰۰ دانشجوی استان در ایام تعطیلات نوروزی به مناطق عملیاتی جنوب و غرب کشور اعزام خواهند شد.

فرمانده سپاه استان زنجان بابیان اینکه امروز دشمن با انواع ترفندها درصدد ضربه زدن به‌نظام جمهوری اسلامی ایران است و امروز جنگ نرم دشمن سخت‌تر است، گفت: باید با تمام قوا در عرصه راهیان نور وارد شویم و در این میان تنها روحیه‌ای که می‌توان در مقابل دشمن ایستادگی کرد، روحیه جهاد و شهادت است. 

کرمی افزود: باید فرهنگ ایثار و شهادت در بین جوانان تقویت شود و لزوم توجه به این امر مهم ضروری است.

وی با اشاره به سالروز عملیات خیبر در اسفندماه سال ۶۲، افزود: در این عملیات که اولین عملیات خاکی و آبی در دوران دفاع مقدس بود، گردان ولیعصر (عج) زیر ضربات خردکننده پاتک‌های سنگین دشمن در جزیره مجنون تاآخرین‌نفس جنگید همچنین گردان امام حسین (ع) شهید محمد اشتری که فرماندهی این گردان را بر عهده داشت نقش بسیار مهمی را در این عملیات داشت.

کد خبر 4234323

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha