۱۹ فروردین ۱۳۹۷، ۱۱:۳۸

معاون آموزش و پژوهش بنیاد سعدی خبر داد؛

برگزاری دوره بلندمدت تربیت مدرس زبان فارسی ویژه مدرسان غیرایرانی

برگزاری دوره بلندمدت تربیت مدرس زبان فارسی ویژه مدرسان غیرایرانی

معاون آموزش و پژوهش بنیاد سعدی از برگزاری نخستین دوره بلند مدت تربیت مدرس زبان فارسی ویژه مدرسان غیرایرانی در تیرماه سالجاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی بنیاد سعدی، رضامراد صحرایی این بنیاد با بیان این تقویت و تربیت معلمان زبان فارسی راهبرد کلان بنیاد سعدی برای گسترش زبان فارسی در جهان است، اظهار کرد: در راستای اهمیت آموزش مدرسان زبان فارسی به غیرفارسی زبانان با آخرین روش های آموزشی جهان و آشنایی با استاندارد مرجع آموزش زبان فارسی، نخستین دوره بلند مدت تربیت مدرس برگزار می شود.

 وی گفت: یکی دیگر از سیاست های راهبردی بنیاد سعدی، کاهش هزینه های آموزش زبان فارسی به خارجیان است، سیاست راهبردی دیگر، تسهیل یادگیری زبان فارسی با بهره گیری از روشهای نوین آموزش زبان دوم یا خارجی و تکنیک های موثر و کارآمد فارسی آموزی است.

وی اذعان داشت: علی رغم اینکه در ایران رشته ای به نام آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان دایر شده است، اما تقریبا بیش از ۹۵ درصد از معلمان زبان فارسی در خارج از کشور، فارغ التحصیل این رشته نیستند و حتی در دیگر رشته ای مرتبط مانند زبان شناسی یا ادبیات فارسی تحصیل نکرده‌اند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه بهره گیری از معلمان بومی در خارج از کشور به صرفه تر است و سیاست بنیاد تربیت و تعلیم آنهاست، هم اکنون بیش از ۱۵۰ معلم زبان فارسی زیر نظر ما در بیش از ۲۰۰ کلاس آموزش فارسی در بیش از ۸۰ کشور جهان در حال آموزش هستند و تقویت این معلمان راهبرد کلان بنیاد سعدی است.

صحرایی گفت: در همین راستا نخستین دوره بلند مدت زبان فارسی در تابستان سال جاری برگزار خواهد شد و پیش بینی می شود معلمانی از بیش از ۵۰ کشور جهان در این دوره شرکت کنند و برنامه ریزی شده که در طول این مدت حضورشان در ایران، علاوه بر بازدید از نقاط فرهنگی، مذهبی، باستانی و مدرن ایران، با آخرین روش های آموزش زبان دوم با نگاه به آموزش زبان فارسی آشنا شوند.

وی افزود: در این دوره ۸۰ ساعت کلاس آموزشی صبح تا ظهر برگزار خواهد شد که علاوه بر یادگیری رویکردهای کلان آموزش زبان دوم و برنامه ریزی زبان، با روش های تخصصی تدریس همچون «خواندن، نوشتن، صحبت کردن و شنیدن» و همچنین آموزش مولفه های مهم زبان مانند «دستور، واژه و تلفظ» آشنا می شوند.

صحرایی با بیان اینکه امسال دو دوره بزرگ دانش افزایی خواهیم داشت، خاطر نشان کرد که این دوره تربیت مدرس، جایگزین دوره های دانش افزایی که هرساله در تابستان با حضور فارسی آموزان از سراسر جهان برگزار می شود، نخواهد بود و هشتاد و پنجمین دوره دانش افزایی برای فارسی آموزان در دی ماه ۹۷ برگزار خواهد شد.

وی افزود: در سالهای قبل دوره دانش افزایی برای دانشجویان و علاقمندان زبان فارسی سراسر جهان در تابستان برگزار می شد، اما با کسب تجربه سال گذشته و برگزاری دوره های کوتاه مدت در طول سال، برآن شدیم تا یک دوره اختصاصی بلند مدت برگزار کنیم.

مخاطبان این دوره، معلمان زبان فارسی در خارج از ایران خواهند بود و اگر چه پیش بینی می شود بیشتر شرکت کنندگان معلمان خارجی باشند، اما این امکان برای معلمان ایرانی ساکن در خارج از کشور که با بنیاد سعدی هم مرتبط هستند، وجود دارد تا در دوره شرکت کنند.

وی تصریح کرد: تربیت مدرسان زبان فارسی در خارج از کشور با روش های نوین آموزشی و استاندارد مرجع زبان فارسی، که برای اولین بار از سوی بنیاد سعدی تهیه شده، بسیار ضروری است و بر تسریع یادگیری فارسی آموزان تاثیر بسزایی دارد.

وی گفت: ثبت نام این دوره از ۲۶ اسفند۹۶ آغاز شده و تا پایان فروردین ۱۳۹۷ ( ۲۰ آوریل ۲۰۱۸) ادامه دارد و تمامی فرایند ثبت نام و آزمون اولیه به صورت الکترونیکی برگزار می شود و علاقمندان از طریق وبگاه بنیاد سعدی بخش مرکز آموزش می توانند ثبت نام کنند.

کد خبر 4265607

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha