۲۲ تیر ۱۳۹۷، ۱۶:۱۳

آیت‌الله علما:

نگاه به اروپا و آمریکا غلط است /بیگانگان قابل اعتماد نیستند

نگاه به اروپا و آمریکا غلط است /بیگانگان قابل اعتماد نیستند

کرمانشاه-امام جمعه کرمانشاه نگاه به خارج را غلط دانست و گفت: بیگانگان نشان داده‌اند که قابل اعتماد نیستند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله مصطفی علما در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته کرمانشاه، نگاه به پتانسیل‌های داخل را سبب توانمندی بیشتر کشور دانست و اظهار داشت: نگاه به بیگانگان غلط است و آنها نشان داده‌اند که قابل اعتماد نیستند.

وی با اشاره به فرمایشات و تاکیدات مقام معظم رهبری در مورد تکیه بر توان داخلی افزود: ایران یک کشور ثروتمند است و سال‌های سال است با اقتدار در مقابل فشارها و هجمه‌های غرب ایستادگی می‌کند و امروز هم برای ادامه این راه با تکیه بر توانمندی و ظرفیت‌های داخلی باید اقتصاد مقاومتی را تحقق بخشید.

خطیب جمعه کرمانشاه التهابات و نوسانات بازار سکه و ارز را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: عدم مدیریت یکی از مهمترین مشکلات امروز کشور است و در سایه همین عدم مدیریت‌هاست که این آشفتگی‌ها ایجاد می‌شود، این نوسانات به تحریم‌ها ارتباطی نداشته و دولت باید آنرا مدیریت کند.

آیت‌الله علما با اشاره به هفته عفاف و حجاب خاطرنشان کرد: حجاب مختص به اسلام نیست بلکه تمام ملت‌ها براساس موازین خود موضوع حجاب را داشته‌اند.

وی در ادامه اشاره‌ای به مناسبت‌های هفته پیش‌رو داشت و با یادآوری سالروز ولادت حضرت معصومه (س) و آغاز دهه کرامت بیان داشت: این حضرت مرکز صدور علم و دانش و تربیت علمای بزرگ جهان اسلام و الگوی دختران است.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه همچنین سالروز تاسیس شورای نگهبان را متذکر شد و از این نهاد به عنوان یک نهاد اثرگذار و انقلابی و مدافع حقوق مردم یاد کرد.

آیت‌الله علما، روز بهزیستی و تامین اجتماعی، هفته مالیات و روز تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرکه دیگر مناسبت‌های این هفته را یادآور شد و گفت: این اماکن مذهبی طبق تاکیدات رهبر معظم انقلاب باید به قطب فرهنگی تبدیل شوند.

کد خبر 4345560

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha