۱۳ شهریور ۱۳۹۷، ۱۵:۴۰

در پی آتش سوزی روز گذشته در برزیل

بیانیه ایکوم درباره آتش سوزی ویرانگر موزه ملی برزیل منتشر شد

بیانیه ایکوم درباره آتش سوزی ویرانگر موزه ملی برزیل منتشر شد

شورای بین المللی موزه ها (ایکوم) تاسف عمیق خود را درباره فاجعه آتش سوزی موزه ملی برزیل اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، ایکوم اعلام کرد: در پی این آتش سوزی، موزه برزیل در ریودوژانیرو به خاکستر تبدیل شد. موزه ای که بزرگترین موزه تاریخ طبیعی در آمریکای لاتین و از قدیمی ترین موسسات موزه ای در برزیل محسوب می شده است. موزه ای که از سال ۱۹۰۲ در کاخ سلطنتی سابق سائوکریستوو جای گرفته و امسال دویستمین سالگرد خود را جشن گرفته بود.

در عین اینکه آسوده خاطر شدیم که این فاجعه مرگی را در پی نداشته، اما همزمان سوگوار از دست رفتن مجموعه بی نظیر موزه ای هستیم چون بخشی از آثار مربوط به تاریخ طبیعی، کانی شناسی، دیرینه شناسی، باستان شناسی، مردم شناسی و مجموعه اسناد و مستندات را شامل می شد که تخمین زده می شود بیش از ۲۰ میلیون اثر بوده است.

ایکوم از جانب جامعه جهانی موزه ها مایل است حمایت همه جانبه خود را از کارکنان موزه ملی برزیل و همبستگی خود را با جامعه موزه های برزیل و مردم آن کشور اعلام کند.

در این روزهای تار و تاریک، نه فقط در سوگ میراث برزیل، بلکه برای میراث جهانی مایل به یادآوری اعتقاد تزلزل ناپذیرمان به صبر و برخورد حرفه ای متخصصان موزه های برزیل و ایمانمان به توانایی آنها در پشت سر نهادن این واقعه دردناک هستیم.

ایکوم در حال تلاش برای بسیج برخی کمیته های خود و برخی از متخصصان این حیطه است تا پیوندهای ضروری ما بین افراد و اجتماعات مورد نیاز جهت فائق آمدن بر این فاجعه ایجاد شود.

این کمیته ها عبارتند از: کمیته مدیریت بحران حوادث، کمیته موزه های دانشگاهی، کمیته های مستند نگاری و کمیته تاریخ طبیعی.

کد خبر 4394110

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha