۹ مهر ۱۳۹۷، ۱۱:۰۵

سردار وحیدی:

نظام آموزشی غرب چیزی ‌جز فلاکت برای بشر نداشته است

نظام آموزشی غرب چیزی ‌جز فلاکت برای بشر نداشته است

رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی با بیان اینکه تمدن غرب و دانشگاه‌های آن ‌چیزی جز فلاکت برای بشر نداشته‌اند، گفت: نظام آموزشی اسلام و کربلا برخلاف آموزه های غرب در خدمت سعادت بشر است.

به گزارش خبرنگار مهر سردار احمد وحیدی رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی در مراسم آغاز سال جدید تحصیلی این دانشگاه، گفت: کربلا، دانشگاه عالی بشریت است و دفاع مقدس در امتداد آن قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه تمدن غرب و دانشگاه‌های آن ‌چیزی جز فلاکت برای بشر نداشته‌ و آن‌ها تلاش کرده‌اند فناوری را به عنوان سعادت به ما بقبولانند اما در آن سعادت نیست، ادامه داد: نظام آموزشی اسلام و کربلا برخلاف آموزه های غرب در خدمت سعادت بشر است که اگر تفاوت این دو نظام آموزشی را درک نکرده و راه درست را دنبال نکنیم، انقلاب ما به بیراهه می رود.

سردار وحیدی تصریح کرد: نظام آموزشی ما براساس پرورش روح و روان و استعداد های واقعی انسان ترسیم شده است تا دنیا و آخرت را به خوبی برای تعالی بشر بسازد.

رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی اظهار داشت: آموزه‌های دین اسلام آزاد اندیشی را به پیروان خود می‌آموزد، اما نظام آموزشی غرب درس وابسته بودن و عدم خود باوری را به دانش آموزان خود انتقال می‌دهد. اگر دانشگاهها آزاد اندیشی را می‌آموختند امروز دانشگاه‌های جهان نباید در برابر تجاوزگری آل سعود و آمریکا به یمن سکوت می‌کردند.

وی ادامه داد: علم در دانشگاه‌های آمریکا و غرب مرده و کاری به اتفاقات جهان ندارد، اگر در دانشگاههای ما هم مطالبه گری در برابر ظلم وجود نداشته باشد پس همان راه دانشگاه‌های غرب را می‌رویم که اشتباه است. اگر در دانشگاه ها آزاد اندیشی وجود نداشته باشد، علمی از آن بیرون می‌آید که برای جهان شر است.

سردار وحیدی افزود: به هیچ عنوان رزمندگان ما دربرابر دشمنان کوتاه نمی‌آیند، آمریکایی‌ها فکر می‌کنند می‌توانند به امنیت ملی ما خدشه وارد کنند و یا کشورهای مرتجع منطقه چنین تصوری دارند؛ اما بیشه شیران جای روباه صفتان نیست.

رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی در بخش دیگری از سخنان خود به وظایف دانشگاه دربرابر جامعه اشاره کرد و گفت: اگر به مسائل جامعه پاسخ صحیح نمی‌دهیم حتما دانشگاه‌های ما مقصر هستند، وظیفه دانشگاهها تربیت مدیران راهبردی و انقلابی، تولید علم نافع و بومی و نظریه پردازی در حوزه های مختلف و پاسخ به مسائل راهبردی کشور است؛ همچنین دانشگاهها باید در جامعه گفتمان‌سازی کنند.

کد خبر 4417416

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha