۲۹ مهر ۱۳۹۷، ۱۰:۰۷

«هزار توی تاریکی» به کتابفروشی ها رسید

«هزار توی تاریکی» به کتابفروشی ها رسید

شیراز- «هزار توی تاریکی» عنوان کتابی از مهدی جعفری، نویسنده شیرازی است که از سوی نشر نیماژ به کتابفروشی ها رسیده است.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی جعفری که پیشتر رمان «پیاده‌روی در ته دنیا» را در این نشر به چاپ رسانده، متولد ۱۳۵۳ در شیراز است.

رمان با زاویه دید دانای کل محدود به ذهن امیر حاتم‌خانی شروع و با همین به پایان می‌رسد اما پلان روایت بر پایه طرح و توطئه‌ای که افسانه در داستان گسترده‌است شکل می‌گیرد.

امیر و افسانه هر دو داستان‌نویس و در بدنه‌ هرم سلسله مراتب قدرت مافیایی اسیر گشته‌اند؛ افسانه  اسیر بیماری سرطان خون‌، با ارسال ایمیل‌هایی برای امیر، ضمن بازگویی داستان قتل‌های فجیع زنجیره‌ای‌ اعضای مافیایی و گرفتن انتقام، امیر حاتم‌خانی را نیز تهدید به مرگ می‌کند و امیر برای رهایی از تهدید، وارد هزار توی هول ‌و ولایی می‌شود که در تضاد و تقابل با وضعیت معتاد جسمی‌اش و آشفتگی‌ فردی و خانوادگی‌اش قرار دارد، در تقابل با تنی که نیاز به استراحت دارد(دیگر خسته‌تر از این حرف‌ها بود، دوست داشت گوشه دنجی داشته‌باشد و خلاص) این نیاز به آرامش لازمه‌ عمل داستان نویسی‌ اوست که بن مایه‌اش می‌خواهد در تن تاریکی شیطان را ملاقات ‌کند.

در برشی از رمان «هزار توی تاریکی» می خوانیم: «شاید هفت هشت نفر که صورتشان را توی یقه کاپشن یا پتو فروکرده بودند – اتوبوس توی مسیر پر پیچ و خمی ‌پیش می‌رفت …انگار راه همیشگی نبود ….. غریبه بود ……حالا به زحمت سیاهی ساختمان را می‌دیدم چراغ‌های کم فروغ اتوبوس توی پیچی گم شد …. دیوار بلندی مقابلم بود. ….کورمال دست کشیدم، روشنایی آنجا چشمم را می‌زد … در طول تالار چند در بسته بود ……… کم‌کم فضا را محدود ، بسته ، تاریک و خشن می‌کند و به کابوسی تبدیل می‌شود.»

کتاب «هزار توی تاریکی» از مجموعه کتاب بوف نشر نیماژ است که در ۱۱۰۰ نسخه با طراحی جلد کمال کچوئیان به چاپ رسیده است.

شناسه کتاب:

عنوان: هزار توی تاریکی

مولف: مهدی جعفری

دسته بندی: کتاب عمومی        

موضوع: ادبیات - رمان ایرانی

نویسنده: مهدی جعفری                   

ناشر: نیماژ     

نوبت چاپ: اول – ۱۳۹۶

تعداد صفحات:  ۱۴۶ صفحه

بها: ۱۲هزارتومان

شابک: ۹۷۸-۶۰۰-۳۶۷-۳۱۸-۲

کد خبر 4436364

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha