۱۴ آبان ۱۳۹۷، ۱۰:۴۷

۱۴ آبان‌ماه؛

نشست نقد و بررسی کتاب «قانون اساسی زمین شهر» برگزار می‌شود

نشست نقد و بررسی کتاب «قانون اساسی زمین شهر» برگزار می‌شود

به همت مرکز مطالعات خاورمیانه نشست «نکته ها و ناگفته های؛ قانون اساسی زمین شهر» ۱۴ آبان ماه برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، به همت گروه روندهای فکری مرکز مطالعات خاورمیانه نشست نقد و بررسی کتاب قانون اساسی زمین شهر با عنوان «نکته ها و ناگفته های؛ قانون اساسی زمین شهر» برگزار می شود.

این نشست با حضور دکتر موسی اکرمی مترجم و مدرس فلسفه، دکتر مختار نوری دانش آموخته اندیشه سیاسی، دکتر فاطمه قابل رحمت پژوهشگر جامعه شناسی سیاسی و دکتر طیبه دومانلو دانش آموخته اندیشه سیاسی برپا می شود.

این نشست دوشنبه ۱۴ آبان ماه از ساعت ۱۶:۳۰ تا ۱۸:۳۰ در بلوار کشاورز، خیابان نادری، مرکز مطالعات خاورمیانه، شماره ۶ برپا می شود.

کتاب «قانون اساسی زمین شهر» اثر موسی اکرمی به همت انتشارات نگاه معاصر در سال ۱۳۹۵ به بهای ۲۰ هزار تومان منتشر شد. نگارنده در فصل یکم به کلیات؛ تعاریف، اهداف و بنیادهای زمین‌شهر، در فصل دوم به اصول بنیادین سامانۀ شورایی زمین‌شهر، در فصل سوم به اصول بنیادین حقوق و آزادی‌ها و وظایف در زمین‌شهر، در فصل چهارم به اصول بنیادین ممنوعیت‌ها، نقض قوانین و دادرسی در زمین‌شهر، در فصل پنجم به اصول بنیادین مالکیت، کار، و پول در زمین‌شهر، در فصل ششم به اصول بنیادین خدمات همگانی در زمین‌شهر، در فصل هفتم به اصول بنیادین برنامه‌ریزی در زمین‌شهر، در فصل هشتم به شوراهای نمایندگان شغلی و غیرشغلی زمین‌شهری‌، ساختار و سلسله مراتب و وظایف آنها، در فصل نهم به قوای سه‌گانه اجرایی، قضایی و تقنینی زمین‌شهری‌، ساختار و سلسله مراتب و وظایف آن‌ها، در فصل دهم به شوراهای نمایندگان انتظامی و نظامی زمین‌شهری‌، ساختار و سلسلۀ مراتب و وظایف آنها، در فصل یازدهم به روابط میان‌ایالتی در زمین‌شهر و در فصل دوازدهم به تصویب قوانین همگانیِ زمین‌شهری‌ پرداخته است.

کد خبر 4450124

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha