۱۳ آذر ۱۳۹۷، ۱۶:۱۹

تفاهم‌نامه همکاری علمی-پژوهشی میان «سمت» و دانشگاه رضوی امضا شد

تفاهم‌نامه همکاری علمی-پژوهشی میان «سمت» و دانشگاه رضوی امضا شد

سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه‌ها (سمت) و دانشگاه علوم اسلامی رضوی، با هدف بهره‌گیری از ظرفیت‌های علمی- پژوهشی دو طرف، تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر، سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه‌ها (سمت) و دانشگاه علوم اسلامی رضوی، با هدف بهره‌گیری از ظرفیت‌های علمی- پژوهشی دو طرف، در جلسه‌ای با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد ذبیحی سرپرست سازمان «سمت»، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدحسن وحدتی شبیری رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی و وحید احمدی مشاور وزیر علوم و رئیس مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور، تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

در این جلسه که در دانشگاه علوم رضوی شهر مقدس مشهد برگزار شد، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدحسن وحدتی شبیری، رئیس دانشگاه علوم رضوی، ضمن بیان خاطره‌هایی از زنده‌یاد دکتر احمد احمدی، گفت: من در مقطع دکتری دانشجوی دانشگاه تربیت مدرس بودم و آن زمان زیاد در خدمت مرحوم دکتر احمدی بودیم. خودم شاهد بودم برخی کتاب‌ها که قرار بود در «سمت» منتشر شوند را خودشان سطر به سطر می‌خواندند؛ بدون اینکه اسمی از ایشان در کتاب بیاید.

وی در ادامه بیان داشت: بنا داریم ان‌شاءالله پروژه‌های مشترکی را با همکاری و کمک سازمان «سمت» آغاز کنیم و این هم‌افزایی، قدرت علمی ما را افزایش می‌دهد». 
رئیس دانشگاه رضوی در قالب پیشنهاد، مطرح کرد: «همچنین ما نویسندگان زبردست و عالمی در دانشگاه رضوی داریم و کتاب‌های خوبی توسط آنها تألیف شده است، اما در قسمت تدوین متون درسی، ضعف داریم. ان‌شاءالله قصد داریم نهضتی به نام تدوین متون درسی در این دانشگاه ایجاد کنیم تا کتاب‌های تألیف شده این اساتید را با استانداردهای سازمان «سمت»، به کتاب درسی تبدیل کنیم. در همین راستا درخواست داریم سازمان «سمت» با حضور متخصصان خود، دوره‌های آموزشی اصول تدوین کتاب درسی را برای اساتید دانشگاه ما برگزار کند.

در ادامه جلسه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد ذبیحی سرپرست سازمان «سمت» ضمن ارائه گزارش کوتاهی درباره فعالیت‌های سازمان مطالعه و تدوین (سمت)، گفت: آقای دکتر احمد احمدی باقیات صالحات فراوانی دارند؛ افزون‌بر فرزندان نیک‌اندیش و دانشمند ایشان، سازمان «سمت» را نیز در سال ۱۳۶۳ تأسیس کردند که امروز هم به قطب بزرگ علمی کشور تبدیل شده است. ما در «سمت» تاکنون حدود ۲۲۰۰ عنوان کتاب منتشر کرده‌ایم و بیش از ۴۰ میلیون نسخه از کتاب‌های ما در خانه‌های ایرانیان وجود دارد؛ در واقع در خانه هر ایرانی به طور متوسط سه نسخه از کتاب‌های «سمت» وجود دارد. این سازمان در حوزه‌های مختلف در خارج و داخل ایران کار کرده است و همه اینها را مرحوم آقای دکتر احمدی، با همت و دست خالی انجام دادند. استقلال دانشگاه، دانشجو و متن کتاب، برای مرحوم احمدی بسیار مهم بود. او یک روحانی به تمام معنا، مردمی بود. امیدوارم ما هم بتوانیم آن راه را ادامه دهیم. 

سرپرست سازمان «سمت» افزود: من تمایل دارم جرقه قراردادهای جدیدمان با نورانیت امام رضا (ع) باشد و همه‌جا افتخار خواهیم کرد که با دانشگاه زیر سایه ایشان، تفاهم‌نامه امضا کرده‌ایم. ما آماده‌ایم آثار ارزشمند استادان شما را نیز در سازمان «سمت»، منتشر و به جامعه دانشگاهی عرضه کنیم. امیدواریم دانشگاه رضوی با حضور شما بیش از پیش درخشش داشته باشد و به‌زودی اولین کار مشترکمان را در دانشگاه رضوی رونمایی کنیم.

کد خبر 4476137

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha