۱۸ بهمن ۱۳۹۷، ۵:۰۲

هر آن چیزی که لازم است در زمان پرواز با کودکان بدانید!

هر آن چیزی که لازم است در زمان پرواز با کودکان بدانید!

همیشه درست زمانی که برای یک سفر در ذهن‌تان نقشه می‌کشید، مشکلات اولین مواردی هستند که به ذهن خطور می‌کنند.

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، مثلا برای سفر نوروزی‌تان، بلیط هواپیمای شیراز خریداری می‌کنید و در همان لحظه و درست بعد از رویای تماشای جاذبه های این شهر دوست داشتنی، به یاد دردسرها و نگرانی‌های مسافرت با کودک‌تان و آرام نگه داشتن او در هواپیما می افتید و همین موضوع حتی ممکن است شما را از سفر منصرف کند.

اما باید بدانید برای تجربه یک بی نظیر خانوادگی و همراه کودکان همیشه راهکار هایی وجود دارد که غافل شدن از آنها می‌تواند این سفر را برایتان دشوار تر سازد. در این مقاله با ما همراه باشید تا با مهم‌ترین نکته‌های یک سفر هوایی راحت و بی دغدغه با کودکان آشنا شوید.

قوانین و مقررات ایرلاین‌ها را یاد بگیرید!

قبل از هر چیزی باید بدانید که ایرلاین های مختلف شرایط متفاوتی را برای کودکان در نظر گرفته اند و برای کودکان در سنین مشخصی مبالغ متفاوتی دریافت می‌کنند.

برخی ایرلاین ها برای نوزادان هزینه ای دریافت نمی کنند در حالی که بعضی دیگر مبالغی با درصد های مشخص شده دارند؛ بهتر است قبل از اینکه بلیط هواپیمای خود و کودکتان را خریداری کنید از هزینه آن ها اطلاع پیدا کنید و سفر مقرون به صرفه تری را تجربه کنید.

به علاوه باید بدانید گاهی اوقات برای سفرتان گزینه هایی پیش رو دارید که ممکن است همه آن ها برای کودکان هزینه هایی با تفاوت های کم با قیمت بلیط شما دریافت کنند که در این مواقع و مخصوصا در پرواز طولانی با هواپیما بهتر است یک بلیط کامل خریداری کنید و حداقل یک صندلی اضافی داشته باشید تا در طول سفر هم شما و هم کودکتان راحت تر باشید.

کمی بیشتر برنامه ریزی کنید...

برنامه ریزی برای سفر با کودکان به این معنا نیست که یک ساک پر از خوراکی و اسباب بازی و وسیله های سرگرمی همراهتان داشته باشید، بلکه می توانید برای چند ساعتی که قرار است در هواپیما باشید، برنامه ریزی درستی انجام دهید و ضروری ترین وسیله هایی که فکر می کنید به دردتان می خورد را در ساک دستی‌تان بگنجانید.

بهتر است یک بطری آب، یک دست لباس اضافی، داروی های ضروری و یک سا چند وسیله سرگرم کننده را همراه خود داشته باشید.

این بار کوله پشتی گزینه مناسب تری است!

برای سفر با کودکان بهتر است به جای اینکه ساک دستی داشته باشید و در فرودگاه با یک دست کودکان را بگیرید و با دست دیگر ساک دستی‌تان را، یک کوله پشتی راحت و جادار انتخاب کنید و کلیه وسیله های ضروریتان را در آن جای دهید تا راحت تر کار هایتان را در فرودگاه انجام دهید و از فرزندتان هم غافل نشوید.

هر کودک یک ساک کوچک جداگانه!

تصور کنید بلیط هواپیمای اصفهان را برای تعطیلات آخر هفته خریداری کرده اید و حالا نوبت به بستن چمدان هاست... بهتر است قبل از بستن ساک‌تان هوشیار باشید و به جای اینکه همه چیز را درهم و داخل ساک یا کوله پشتیتان جا دهید، برای هر کدام از کودکانتان در یک بسته کوچک جداگانه، وسیله هایی بردارید و با حتی برای هر فرزندتان یک ساک دستی یا کوله پشتی کوچک جدا تهیه کنید تا وسیله های خود را جداگانه داشته باشند.

یک اسباب بازی مورد علاقه او را با چند وسیله سرگرمی کوچک مثل یک کتاب رنگ آمیزی با چند مداد رنگی داخل ساک قرار دهید و تا قبل از سوار شدن به هواپیما به اون نشان ندهید تا بعد از دیدن آن در حین پرواز هیجان زده شود و تا ساعت ها با آن سرگرم شود.

شرایط راحتی را فراهم کنید!

مطمئن باشید اگر خودتان هم در هواپیما احساس ناراحتی کنید کم کم شروع به غر زدن می کنید، پس شرایط مناسبی را برای کودکتان فراهم کنید و با پوشاندن یک لباس راحت و نرم و گذاشتن یک بالش کوچک و پتوی نازک کاری کنید تا احساس امنیت و رضایت کند و مطمئن باشید همراه داشتن این موارد حتی اگر کمی فضای ساکتان را بیشتر اشغال کند، ارزشش را دارد.

کمی خلاق باشید!

الان درست زمان آن است که خلاق تر از همیشه باشید و به کودکتان کمک کنید تا از سردرگمی و خستگی در هواپیما نجات پیدا کند. بهتر است یک دفتر و مداد داشته باشید و کمی با هم نقاشی کنید یا برای سرگرم شدنش یک داستان جذاب بخوانید و یا تبلت یا گوشیتان را روشن کنید و اجازه دهید کمی با آن بازی کند!

یک ظرف پر از خوراکی داشته باشید!

همیشه در رابطه با بچه ها بهتر است کار ها را از قبل برنامه ریزی کنید و طوری پیش ببرید که برایشان سرگرم کننده باشد. بهتر است یک ظرف قسمت بندی شده داشته باشید و در هر قسمت از آن انواع تنفلات و شکلات و میوه های کوچک قرار دهید تا در صورتی که او احساس گشنگی کرد تا مدت طولانی سرگرم خوردن شود.

از موقعیت‌تان استفاده کنید!

شاید برای این سفر شما تنها به هزینه های سفر و راحتی و کلاس پروازی و موارد این چنینی فکر کرده باشید ولی برای کودک شما تنها چیزی که از این سفر هوایی جذاب است، این است که شما قرار است به آسمان بروید. پس از این فرصت استفاده کنید و با هم به ابر ها و خورشید نگاه کنید و درباره آن صحبت کنید. سعی کنید در طول سفر در مورد چیز های سرگرم کننده صحبت کنید و یا با هم مسافران را بشمارید و شکل ابر ها را بررسی کنید و به سوالات او در این مورد جواب دهید.

مطمئن باشید زمانی که شما درست رفتار کنید و موقعیت مناسبی را در فرودگاه و هواپیما برای کودکتان فراهم کنید تا احساس راحتی کند، سفر کردن با آن ها می تواند بی نهایت دلچسب و راحت باشد. به علاوه سعی کنید همیشه راهکار هایی برای سرگرم کردن و جذابیت موقعیت ها ایجاد کنید و اجازه دهید که کودکتان هم از این سفر لذت ببرد و چیز های جدید یاد بگیرد.

به خاطر داشته باشید که برای رزرو بلیط هواپیما همیشه سامانه معتبر و کاملی را همچون  ایرپلین تیکت انتخاب کنید و با در نظر گرفتن ایرلاین های مختلف مناسب ترین گزینه را برای سفرتان انتخاب کنید.

کد خبر 4535805

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha