۸ اسفند ۱۳۸۵، ۱۲:۵۶

ایندیپندنت خبر داد:

افزایش سطح فقر در آمریکا در دوره ریاست جمهوری بوش

تعداد آمریکایی هایی که در فقر شدید به سر می برند؛ در دولت جرج بوش به طور چشمگیری افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه ایندیپندنت، بر پایه آمار رسمی تحلیل 2005 ، هم اکنون در حدود 16 میلیون نفر با درآمد فردی کمتر از 5 هزار دلار و درآمد خانوادگی کمتر از 10 هزار دلار در یک سال زندگی می کنند .

این تحلیل که توسط گروه روزنامه های "مک کلاچی" انجام شده ،نشان داد که تعداد افرادی که در فقر شدید زندگی می کنند از سال 2000تا 26 درصد افزایش یافته است. به طور کلی فقر شدت داشته ، اما تعداد فقرایی که وضع آنها وخیم است؛ سریعتر از کل افرادی که به عنوان فقیر تقسیم بندی شده اند، در حال افزایش است. این تعداد درحدود 37 میلیون نفر در بین همه فقرا برآورد شده است. این رقم بیش از 10 درصد از جمعت آمریکا را تشکیل می دهد که اخیرا جمعیت آن به بیش از 300 میلیون نفر رسیده است.

بر پایه این گزارش، افزایش شکاف درآمدها بین افراد دارا و ندار چیز جدیدی در آمریکا نیست، اما آنچه که جدید است، افزایش سریع در تعداد فقرا است.

دلایل این امر نیز برای جامعه شناسان و دانشمندان سیاسی به شکل یک راز نیست. یکی از عوامل آن این است که ایجاد مشاغل با اشتراک منافع در نتیجه دستمزد پایین و امنیت پایین کار بخش خدمات از بین رفته و ریشه کن شده است.

پنجمین خانواده از ثروتمندترین خانواده های آمریکایی از بیش از 50 درصد درآمد ملی برخوردار است، اما پنجمین خانواده از فقیرترین ها تنها از حدود 3.5 درصد برخوردار است.

به گزارش مهر، در حالی که جرج بوش رئیس جمهوری آمریکا توجه خود را به برقراری دموکراسی در کشورهای خارجی معطوف کرده و هزینه های جنگ افروزی خود را افزایش می دهد ، اما از توجه به اوضاع داخلی کشور خود غافل شده است. 

کد خبر 454203

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha