۸ فروردین ۱۳۹۸، ۱۶:۰۶

مدیرکل هواشناسی گیلان:

کاهش ۱۰ درجه ای دمای هوا در گیلان/احتمال آبگرفتگی معابر وجود دارد

کاهش ۱۰ درجه ای دمای هوا در گیلان/احتمال آبگرفتگی معابر وجود دارد

رشت- مدیرکل هواشناسی گیلان به کاهش ۵ تا ۱۰ درجه ای دمای هوای این استان با نفوذ سامانه سرد و بارشی از روز شنبه هفته آینده اشاره کرد و گفت: احتمال آبگرفتگی معابر دور از انتظار نیست.

محمد دادرس در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به ورود سامانه سرد و بارشی از عصر شنبه هفته آینده به استان گیلان، اظهار کرد: بر اساس الگوهای حاکم بر نقشه‌های هواشناسی از عصر شنبه شاهد بارش باران در مناطق جلگه‌ای و برفی در مناطق کوهستانی هستیم.

دادرس با بیان اینکه بر اساس پیش بینی‌های انجام شده میزان بارش‌ها در روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته آینده در استان گیلان بیشتر خواهد بود، افزود: در این مدت شاهد کاهش ۵ تا ۱۰ درجه دمای هوای استان نیز هستیم.

وی همچنین احتمال آبگرفتگی معابر و بالا آمدن آب رودخانه‌ها را دور از انتظار ندانست و بیان کرد: به همه مسافران و گردشگران توصیه می‌شود از استقرار در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل ها جدا خودداری کنند.

مدیرکل هواشناسی گیلان ادامه داد: از جمله پدیده‌های جوی استان گیلان در این مدت احتمال وقوع رعد و برق، مه آلودگی هوا و وزش باد به ویژه در مناطق ساحلی و کوهستانی است.

وی در ادامه به بارش پراکنده باران از امروز (پنجشنبه) تا شنبه در برخی مناطق استان گیلان اشاره کرد و افزود: ارتفاع موج دریای خزر نیز برای امروز بین ۱۰ تا ۶۰ سانتی متر بوده و برای فعالیت‌های مرتبط همانند صید و صیادی با احتیاط مناسب است.

کد خبر 4577489

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha