۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۲:۴۴

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین:

سال گذشته ۶۸۰ میلیون دلار کالا از استان قزوین به خارج صادر شد

سال گذشته ۶۸۰ میلیون دلار کالا از استان قزوین به خارج صادر شد

قزوین- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین گفت: در سال گذشته ۶۸۰ میلیون دلار کالا از استان به خارج صادر شد که از نظر وزنی ۲۶ درصد افزایش داشته است.

به گزارش خبرنگار مهر، کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید پنجشنبه شب با حضور بابک دین پرست معاون امور اقتصادی و توسعه وزارت کشور، عبدالمحمد زاهدی استاندار، داود محمدی و سیده حمیده زراّبادی نمایندگان قزوین در مجلس شورای اسلامی، منوچهر حبیبی معاون اقتصادی استانداری، مدیران دستگاه‌های اجرایی در استانداری قزوین برگزار شد.

سعید نبیل در این جلسه گفت: در سال گذشته بیش از ۸۳۰ هزار تن کالا به ارزش ۶۸۰ میلیون دلار از استان به خارج صادر شد که این کالاها شامل محصولات صنعتی، صنایع تبدیلی و محصولات خام کشاورزی توسط ۲۲۲ واحد شاخص از گمرکات کشور صادر شده است.

رئیس سازمان صمت استان قزوین تصریح کرد: در ادامه گفت: در سال گذشته از گمرک قزوین هم معادل ۶۰۵ هزار تن کالا به ارزش ۶۴۷ میلیون دلار شامل محصولات پلیمری، مواد غذایی، مواد شوینده، شیشه، مفتول‌های مسی، کاشی و سرامیک، آهن آلات و فولاد و مواد شیمیایی توسط واحدهای فعال صادراتی به خارج از کشور صادر شده است که از نظر وزنی ۲۶ درصد و ارزش ۱۲ درصد رشد داشته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین تصریح کرد: کالاهای تولیدی استان به بیش از ۶۰ کشور دنیا صادر شده‌اند که عمده کشورهای هدف صادراتی استان قزوین را عراق، افغانستان، پاکستان، ترکیه، ترکمنستان، امارات متحده عربی، سوریه، امارات و عمان، کویت، لبنان تشکیل می‌دهند.

نبیل گفت: ۷ طرح مهم صنعتی و تولیدی در استان در دست اجراست که با افتتاح آنها زمینه کاه واردات و صرفه جویی ارزی در استان فراهم خواهد شد.

وی بیان کرد: در سال گذشته ۳۹۶ واحد توانستند ۴۱۶ میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید دریافت کردند و بازسازی واحدها نیز با اختصاص ۵۸ میلیارد تومان صورت گرفت.

نبیل یادآور شد: در پرداخت مستقیم از سوی بانک‌ها هم ۸۸۲ میلیارد تومان به ۵۴۵ واحد صنعتی در سال قبل پرداخت شد.

کد خبر 4612837

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha