۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۳:۲۵

مدیرکل بنیاد شهید استان قزوین:

۷۲ شهید گمنام در استان داریم که نیمی از آنها مزار مشخصی ندارند

۷۲ شهید گمنام در استان داریم که نیمی از آنها مزار مشخصی ندارند

قزوین- مدیرکل بنیاد شهید استان قزوین گفت: در استان ۷۲ شهید گمنام داریم که فقط ۳۲ شهید مزار مشخصی دارند و باید نسبت به ساخت المان و مزار سایر شهدا اقدام کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا حقایق پور در جلسه ساماندهی گلزار شهدا که ظهر دوشنبه در استانداری قزوین برگزار شد اظهار داشت: بهسازی همه گلزار شهدا در دستور کار است اما به دلیل کمبود اعتبارات در اجرای طرح‌ها با مشکلاتی مواجهیم.

وی بیان کرد: ۷۲ شهید گمنام در استان داریم که ۳۲ شهید مکان مشخص دارند و باید برای تعیین مزار مناسب سایر شهدا اقدام شود.

وی بیان کرد: از مجموع یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اسناد خزانه بیش از ۶۲۰ میلیون تخصیص یافته و توانسته‌ایم در ۱۹ گلزار استان کارسازی کنیم که در این راستا مرمت مزار شهدای فارسجین هم انجام شده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین یادآور شد: عملیات مرمت گلزار شهدا در ۱۹ روستای استان انجام شده و به پایان رسیده است و بقیه مشکل سرفصل اعتباری دارند که باید آن را حل کنیم.

حقایق پور گفت: در حاشیه کنگره سه هزار شهید قرار بود المان شهدای مفقود انجام شود که صورت نگرفت اما جا دارد از شهرداری در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت که در ردیف دستگاه‌های برتر استان است تقدیر کنیم که همراهی خوبی داشته‌اند.

وی اظهار داشت: المان ۲۰ شهید انجام شده اما هنوز برای ۹ شهید گمنام در معلم کلایه، ضیا آباد، ناحیه شهری مهرگان، دانسفهان، خوزنین، آمادگاه هوانیروز، کوهین، آوج و شریفیه کاری صورت نگرفته است که باید در دستور قرار گیرد.

حقایق پور تصریح کرد: اتمام المان گلزار شهدا، دیوار کشی مجموعه مزار شهدای قزوین، تعویض ۳۰۰ مزار شهید، ایجاد راه دسترسی به گلزار شهدای ۱۶ روستای استان، تعمیر دیوار مجتمع توانبخشی روستای جهان آباد که از سیل آسیب دیده در اولویت برنامه‌های بنیاد شهید است.

وی اظهار داشت: طرح تفضیلی برای همه روستاها تهیه شده لذا هر جا طرح جامع داریم باید مزار شهدا را ساماندهی کنیم.

مدیرکل بنیاد شهید استان قزوین یادآور شد: برای ساخت المان شهدای مفقود با همکاری شهرداری اقدام شود برای جهان آباد امسال ۵ میلیارد تومان اختصاص خواهیم داد تا شاهد بهره برداری این مجموعه باشیم.

کد خبر 4615763

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha