۲۰ خرداد ۱۳۹۸، ۱۰:۲۰

نماینده ولی فقیه در کردستان:

رسیدن ایران به دانش هسته ای انحصار طلبی قدرت های جهان را شکست

رسیدن ایران به دانش هسته ای انحصار طلبی قدرت های جهان را شکست

سنندج – نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: ایران با دستیابی به فناوری صلح آمیز هسته ای توانست انحصار طلبی کشورهایی که به این انرژی دست یافته بودند را بشکند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سیدمحمد حسینی شاهرودی شامگاه یکشنبه در حاشیه افتتاح نمایشگاه دستاوردهای هسته‌ای، هوافضا و فرهنگی که به مناسبت گرامیداشت کنگره ۵۴۰۰ شهید کردستان برگزار شد با بیان اینکه انرژی هسته‌ای از آن نظر دارای اهمیت است که به عنوان انرژی پاک شناخته شده است و دنیا به سمت آن می‌رود، اظهار داشت: با دستیابی و به کار گیری این انرژی پاک از بسیاری از آلودگی‌ها جلوگیری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه جزو افتخارات بزرگ کشور است که توانسته‌ایم به چرخه کامل سوخت هسته‌ای دست یابیم و در این فناوری استقلال داشته باشیم و به کشور دیگری وابسته نباشیم، افزود: دستیابی به دانش انرژی هسته‌ای برگرفته از باور دینی و تفکر امام و دانشمندان و نخبگان کشور است.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان ادامه داد: فکر، اعتقاد و باور دینی جوانان ما با پشتوانه تفکر امام راحل آنها را به این نقطه رسانده و امروز تفکر امام (ره) پیش می‌رود و قلب‌های مردم را در جهان فتح می‌کند.

آیت الله حسینی شاهرودی با اشاره به اینکه قرآن از رشد علمی حمایت کرده است، یادآور شد: خداوند در قرآن خطاب به انسان‌ها می‌فرماید اگر می‌توانید از اطراف آسمان‌ها سیر کنید پس این کار را انجام دهید.

وی بیان کرد: اگر چه بمب هسته‌ای نیز از انرژی هسته‌ای است اما ما به خاطر فتوای رهبری نمی‌توانیم به دنبال آن باشیم و تنها به دنبال استفاده صلح‌آمیز از این انرژی هستیم تا بتوانیم به بسیاری از دستاوردهای نوین مانند علم پزشکی و رادیو دارو دست یابیم.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان در پایان سخنان خود گفت: ایران اسلامی و یا هر کشوری از کشورهای مستضعف جهان باید به این توانایی می‌رسید و امروز ایران با استفاده از این توانایی صلح‌آمیز بهتر از کشورهای مظلوم حمایت می‌کند.

کد خبر 4636667

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha