۱۷ تیر ۱۳۹۸، ۱۰:۴۸

نشست «ماشین سازی؛ پیشران توسعه صنعتی» برگزار می شود

نشست «ماشین سازی؛ پیشران توسعه صنعتی» برگزار می شود

نشست «ماشین سازی؛ پیشران توسعه صنعتی» پنجشنبه ۲۰ تیر ماه در محل صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ستاد توسعه فناوری نانو، نشست «ماشین سازی؛ پیشران توسعه صنعتی»، با حضور و سخنرانی معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت)، مدیر برنامه حمایت از توسعه بازار ماشین‌آلات صنعتی پیشرفته ساخت داخل و عضو هیئت‌علمی پژوهشکده مطالعات فناوری ریاست جمهوری)، عضو هیئت‌علمی دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه صنعتی شریف) و معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار می شود.

«ماشین‌سازی؛ صنعت راهبردی فراموش‌شده»، «از مونتاژ تا نوآوری؛ نقش صنعت ماشین‌سازی و نقش آن در رونق تولید»، «چالش‌ها و موانع توسعه صنعت ماشین‌سازی در ایران» و «مدیریت هوشمند واردات و ضرورت آن برای تقویت توان تولید داخل» از محورهای این رویداد علمی و صنعتی به شمار می‌آیند.

هدف از برگزاری این رویداد، ایجاد فرصتی برای تبیین ضرورت برنامه‌ریزی ملی برای صنعت ماشین‌سازی، پرداختن به مسائل مهم این صنعت و ایجاد پل ارتباطی بین سیاست‌گذاران و صنعت‏گران برای آگاهی از توان تولید داخل و استفاده از پنجره فرصت‌های این حوزه صنعتی است.

همچنین در این گردهمایی تلاش می‌شود با برگزاری پانل‌های تخصصی، فرصتی برای تبادل تجربیات صاحب‌نظران و شرکت‌های سازنده ماشین‏‌آلات بخش‏های مختلف (از جمله: نفت، صنایع غذایی، نساجی، پلیمر و …) فراهم شده و برای تدوین برنامه ملی مشخص برای توسعه صنعت ماشین‌سازی و بازنگری در قوانین مرتبط، زمینه‌سازی شود.

انجمن سازندگان تجهیزات صنعتی ایران (ستصا)، انجمن صنفی کارفرمایی ماشین‎‌سازان و تولیدکنندگان تجهیزات پلیمری ایران، انجمن صنفی کارفرمایی ماشین‌سازان صنایع غذایی ایران، انجمن صنفی کارفرمایی تولیدکنندگان ماشین‌آلات و قطعات نساجی ایران، اتحادیه ماشین‌ساز و فلزتراش تهران و انجمن مهندسی ساخت و تولید ایران حامیان برگزاری این نشست تخصصی هستند.

کد خبر 4660763

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha