۱۷ تیر ۱۳۹۸، ۱۵:۰۰

توسط نشر نو؛

«دلهره‌های کودکی» به چاپ چهارم رسید

«دلهره‌های کودکی» به چاپ چهارم رسید

کتاب «دلهره‌های کودکی» نوشته آلیس میلر با ترجمه امید سهرابی‌نیک توسط نشر نو به چاپ چهارم رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب «دلهره‌های کودکی (جستجوی خود واقعی)» نوشته آلیس میلر با ترجمه امید سهرابی نیک به‌تازگی توسط نشر نو به چاپ چهارم رسیده است. نسخه اصلی این کتاب او در سال ۲۰۰۸ چاپ شده است.

چاپ اول این کتاب پاییز سال ۹۶ عرضه شد. چاپ سومش نیز پاییز سال گذشته به بازار آمد و حالا نسخه‌های چاپ چهارمش عرضه شده‌اند.

آلیس میلر نویسنده سوئیسی متولد لهستان است که بیش از ۲۰ سال به عنوان روان کاو و مدرس روان کاوی فعالیت کرد و در این مدت ۷ کتاب نوشته است. کتاب‌های این نویسنده به ۲۱ زبان ترجمه شده‌اند. شهرت جهانی میلر به خاطر فعالیت‌هایش در زمینه علل و نتایج کودک آزاری و خشونت علیه کودکان و هزینه آن برای جامعه است. این مولف در سال ۲۰۱۰ در سن ۸۷ سالگی درگذشت.

میلر در سال ۱۹۷۳ به واسطه نقاشی‌های خودجوش، دوران کودکی خود را بازیافت. پس از آن، اعتبار نظریه‌های روان کاوی را به طور جدی زیر سوال برد. در نتیجه در سال ۱۹۸۸ از عضویت در انجمن بین‌المللی روان کاوی استعفا کرد و در سال ۱۹۹۵ کتاب پرفروشش «دلهره‌های کودکی» را مورد تجدید نظر قرار داده و دوباره منتشرش کرد.

کتاب «دلهره‌های کودکی» ۳ فصل اصلی دارد که به ترتیب عبارت اند از: «ماجرای کودک بااستعداد و داستان روان درمانگر شدن ما»، «افسردگی و خودنمایی: دو شکل مرتبط انکار» و «دور باطل خوارشماری». میلر در این کتاب با روانشناسی زیگموند فروید مخالفت کرده و بخشی از مخالفت خود را این‌گونه بیان می‌کند: روان کاوی را فروید پایه گذاشت تا مخصوصاً زخم‌های دوران کودکی را پنهان کند و از آن زمان تا به حال این کار را به خوبی انجام داده است. فروید _ با گمانه زنی‌های تائیدنشدنی و انکار وجود راهی قابل اطمینان برای رسیدن به حقایق دوران کودکی _ می‌کوشید با ترس‌هایش از آسیب‌های دوران کودکی خودش کنار بیاید.

چاپ چهارم این کتاب به‌تازگی با ۱۷۵ صفحه، طرح جلد جدید و قیمت ۲۴ هزار تومان عرضه شده است.

کد خبر 4661147

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha