۱ مرداد ۱۳۹۸، ۱۱:۳۵

کاتب اعلام کرد؛

تقاضای ۲۹ نماینده برای عزل «رحیمی» از هیئت رئیسه مجلس

تقاضای ۲۹ نماینده برای عزل «رحیمی» از هیئت رئیسه مجلس

رئیس کمیسیون آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی از تقاضای ۲۹ نماینده برای عزل رحیمی از هیئت رئیسه مجلس خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا کاتب در حاشیه جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران، از تقاضای تعدادی از نمایندگان برای سلب عضویت علیرضا رحیمی از هیئت رئیسه مجلس خبر داد.

وی گفت: جمعی از نمایندگان به علت سؤال روز گذشته این نماینده از وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح درباره علت انتشار فیلمی امنیتی در صحن علنی، تقاضای سلب عضویت وی از هیئت رئیسه مجلس را به کمیسیون آئین‌نامه داخلی مجلس کرده‌اند.

رئیس کمیسیون آئین‌نامه داخلی مجلس تصریح کرد: بر اساس آئین‌نامه، اگر ۲۵ نفر از نمایندگان تقاضا کنند که هر یک از اعضای هیئت رئیسه به وظایف و تعهدات خود عمل نکرده است، طبق قانون کمیسیون آئین‌نامه داخلی مجلس، سه روز فرصت دارد که هیئتی را برای بررسی این موضوع تشکیل دهد.

کاتب با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲۹ نفر از نمایندگان تقاضای سلب عضویت رحیمی از هیئت رئیسه را ارائه کرده‌اند، گفت: هیئت بررسی این موضوع، مرکب از اعضای کمیسیون آئین‌نامه داخلی مجلس، رؤسای کمیسیون‌های تخصصی و سه نفر از متقاضیان سلب عضویت این نماینده است و رحیمی هم موظف است که ظرف ۱۰ روز دفاعیات خود را در هیئت مذکور ارائه کند تا سپس این هیئت رأی‌گیری خود را انجام دهد.

وی اظهار داشت: در صورتی که این هیئت رأی به سلب عضویت رحیمی از هیئت رئیسه مجلس دهد، گزارش آن را به صحن علنی مجلس ارائه می‌دهد اما موضوع و مباحث سؤال‌کنندگان و دفاع‌کنندگان در جلسه غیرعلنی مطرح خواهد شد. همچنین رأی‌گیری نهایی در صحن علنی انجام می‌شود.

رئیس کمیسیون آئین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: بر اساس مواد ۱۱ و ۱۶ آئین‌نامه داخلی مجلس، این نماینده مجلس سؤالی را از وزیر دفاع پرسید که هیچ ارتباطی به وی نداشت و از سوی دیگر اعلام کرد که سپاه پاسداران فیلمی امنیتی را در اختیار کریمی قدوسی قرار داده است در حالی که سپاه به صورت رسمی و کتبی اعلام کرد فیلمی که در صحن مجلس پخش شده است، از طریق سپاه در اختیار این نماینده قرار نگرفته است.

کاتب خاطرنشان کرد: یک مسئله مورد توجه دیگر آن است که اگر این فیلم غیرمستند و غیراصولی بوده است، نباید هیئت رئیسه مجلس اجازه پخش آن را می‌داد و اگر هیئت رئیسه تخلف کرده است، وزیر نباید در این باره پاسخگو باشد.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا پیش از این هم نمایندگان درخواست سلب عضویت اعضای هیئت رئیسه را مطرح کرده بودند؟ متذکر شد: قبلاً درباره علی مطهری هم این اتفاق افتاد که به رأی‌گیری کشیده نشد و متقاضیان توافق کردند که وی سلب عضویت نشود.

کد خبر 4674131

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha