۱۰ مرداد ۱۳۹۸، ۶:۰۳

واشنگتن:

هیچگونه تغییری در رزمایش نظامی آمریکا- کره جنوبی اِعمال نخواهد شد

هیچگونه تغییری در رزمایش نظامی آمریکا- کره جنوبی اِعمال نخواهد شد

یک مقام ارشد دفاعی آمریکا اعلام کرد که با وجود آزمایشهای موشکی کره شمالی، آمریکا قصد ندارد در رزمایش نظامی خود با کره جنوبی تغییری ایجاد کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، یک مقام ارشد دفاعی آمریکا که خواست نامش فاش نشود، روز چهارشنبه اعلام کرد که به رغم پرتابهای موشکی اخیر پیونگ یانگ با هدف اِعمال فشار بر سئول و واشنگتن جهت متوقف سازی رزمایشهای مشترک، آمریکا طرح و برنامه ای برای اِعمال تغییرات در رزمایش نظامی خود با کره جنوبی ندارد.

گفتنی است که نیروهای نظامی آمریکا و کره جنوبی قصد دارند در ماه آگوست یک رزمایش نظامی مشترک برگزار کنند. هنوز مشخص نیست که چه تعداد نیروی نظامی آمریکا در این رزمایش شرکت خواهد کرد.

لازم به ذکر است که پیونگ یانگ اوایل روز چهارشنبه دو موشک بالستیک کوتاه برد پرتاب کرد. این در حالی است که چند روز پیش از آن نیز کره شمالی دو موشک مشابه پرتاب کرده بود.

در واکنش به آزمایشهای موشکی اخیر کره شمالی، نمایندگان سه کشور آلمان، فرانسه و انگلیس در سازمان ملل روز چهارشنبه از شورای امنیت سازمان ملل درخواست کردند تا  روز پنج شنبه برای بررسی آخرین موشکهای پرتاب شده کره شمالی یک نشست محرمانه برگزار نماید.

کد خبر 4681935

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha