۲۳ مرداد ۱۳۹۸، ۱۰:۰۷

قهرمانی کشتی جوانان جهان:

من عباس فروتن هستم، نه عباس جدیدی!/ سختی‌ها را به جان خریدم

من عباس فروتن هستم، نه عباس جدیدی!/ سختی‌ها را به جان خریدم

قهرمان وزن ۹۷ کیلوگرم کشتی آزاد جوانان جهان گفت: خیلی خوشحالم که توانستم مثل سال گذشته قهرمان جهان شوم چون برای تکرار این موفقیت زحمات زیادی کشیدم.

به گزارش خبرنگار مهر، عباس فروتن، جوان مازنی تیم کشتی آزاد جوانان ایران شب گذشته موفق شد برای دومین سال متوالی عنوان قهرمانی جهان را از آن خود کند. او در وزن ۹۷ کیلوگرم رقابتهای جهانی که در کشور استونی در جریان است، ابتدا پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه ۱۰ بر صفر رحمان روسیدانمو از چین را مغلوب کرد. در دور سوم مقابل یاروسلاو اسلاویکوسکی از بلاروس با نتیجه ۱۳ بر ۲ پیروز شد و در نیمه نهایی با نتیجه ۴ بر ۲ از سد فیض الله آکتورک از ترکیه گذشت و به فینال رسید. شب گذشته نیز در دیدار فینال یونگر باستیدا پومارس از کوبا را با نتیجه ۱۰ بر صفر شکست داد و با اقتدار مدال طلای جوانان جهان را بر گردن آویخت.

عباس فروتن بعد از کسب دومین مدال طلای قهرمانی جوانان جهان گفت: از اینکه توانستم برای دومین سال متوالی به این موفقیت دست یابم بسیار خوشحالم. من برای رسیدن به این هدف سختی های زیادی کشیدم که البته تحمل این سختی ها و احتمال مصدومیت در کشتی کاملا معمول است. من هم به دلیل عشق و علاقه ای که به این رشته دارم با جان و دل این سختی ها را پذیرفتم و بسیار خوشحالم این زحمات به نتیجه ای درخشان رسید.

وی تصریح کرد: سخت ترین کشتی من در این دوره از رقابتهای جهانی، مصاف با حریف ترکیه ای بود چراکه هم باید با او می جنگیدم و هم باید با داور جدال می کردم. داور این دیدار به هیچ عنوان خطاهای محرز حریف ترک نمی دید و هر چه او با دست و سر به صورت من ضربه می زد از دید داور پنهان می ماند. به هر حال خوشحالم که توانستم با شکست این حریف و گذر از مشکلات داوری این دیدار، راهی فینال شوم و در نهایت به مدال طلا برسم.

وی در پایان در واکنش با اینکه بسیاری از اهالی کشتی او را با عباس جدیدی مقایسه می کنند گفت:من عباس جدیدی نیستم و عباس فروتن هستم! ضمن احترام به تمامی بزرگان کشتی، دوست دارم همیشه مثل خودم باشم و در نهایت هم مدال طلای المپیک را بدست آورم.

کد خبر 4692141

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha