۲۴ مرداد ۱۳۹۸، ۱۳:۱۶

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی:

سال ها از جیب مردم به خودروسازان کمک می کنیم

سال ها از جیب مردم به خودروسازان کمک می کنیم

نیشابور - عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: صنعت خودرو را سال هاست که از جیب مردم کمک کردیم و امروز دیگر کمک های به صنعت خودرو کافی است.

به گزارش خبرنگار مهر، حمید گرمابی صبح پنجشنبه در نشست خبری با خبرنگاران در نیشابور اظهار کرد: برای اخذ بودجه باید تلاش های بسیاری کرد و ما در راستای انجام وظایف ملی باید یکسری مصوبه ها و بودجه ها تصویب کنیم اما در اولویت ما بودجه برای شهرستان نیشابور و فیروزه است.

وی افزود: با پیگیری ها توانستیم از طریق سوخت مصرفی پتروشیمی ۱۵۰۰ میلیارد تومان بودجه بوجود آوریم که بنا شد به بازنشستگان کشوری تخصیص پیدا کند که امیدواریم تاثیری در زندگی شان داشته باشد.

نماینده نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت ارتقا دانشکده علوم پزشکی نیشابور به دانشگاه ابراز کرد: در موضوع ارتقا دانشکده علوم پزشکی از تیرماه در حال تذکر هستیم و برای نتیجه رسیدن باید بارها و بارها تذکر و پیگری کنیم و آخرین جلسه با آقای لاریجانی معاون آموزشی وزارت بهداشت گفتند که به علت تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی، دانشگاه های پزشکی فقط در مراکز استان مجوز دریافت خواهند کرد.

گرمابی با اشاره به تاسیس فرودگاه در نیشابور بیان کرد: هسته اولیه تاسیس فرودگاه بعد از ۲ سال تلاش و پیگیری تشکیل شده است و فرودگاه بستر توسعه است و تاسیس فرودگاه در نیشابور امکان پذیر است و مردم نیشابور مجبور هستند بلیت های آژانس های مسافرتی را اخذ و مسافت نیشابور تا مشهد را طی کنند.

۴۷فردوگاه غیر اقتصادی در کشور وجود دارد

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ادامه داد: متاسفانه در کشور ۴۷ فرودگاه غیراقتصادی داریم و شهرهایی در کشور وجود دارد که کمترین پرواز و جمعیت را دارند اما فرودگاه دارند و به نیشابور در این مسئله ظلم شده است.

وی با اشاره به تغییرات در حوزه سیاسی و اداری شهرستان نیشابور اظهار کرد: صحبت هایی برای تغییراتی سیاسی شهرستان است و در داخل سیستم اداری فرمانداری تغییراتی صورت خواهد گرفت.

نماینده نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی افزود: انتقال آب از سد بار به شهر فیروزه قول ها داده شده است تا مهرماه پیمانکار قبلی خلع شود و پیمانکار جدید تعیین شود و خوشبختانه بودجه انتقال آب تامین شده است.

وی با اشاره به وضعیت سرپرستی فرمانداری فیروزه ابراز کرد: سرپرستی فرمانداری فیروزه بسیار طولانی شده و مسئولین گفته اند که باید جلسه ای تشکیل شود و مشکلی در روند وجود ندارد و ۳۷۴ روز بدون فرماندار غیرعادی است.

نماینده نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بازداشت حسن عباسی رئیس اندیشکده یقین بیان کرد: قاعدتا قوه قضاییه به این موضوع رسیدگی کرده و تصمیم قاضی بر بازداشت بوده و در عین حال ما به این باید توجه داشته باشیم که استانداردهای دوگانه وجود نداشته باشد و آقای عباسی صبحت های زیاد دیگری هم کرده است و تا اینکه در این پرونده حکمی صادر نشده اظهار نظری نمی کنیم و اگر نیاز به تجدید نظر دارد باید صورت گیرد.

وی عنوان کرد: مشکل شرکت های ایران خودرو و سایپا، معدود شرکت های زیرمجموعه شان است که شفاف و مشخص نیست و وزارتخانه و مجلس در تلاش است تا شرکت های خودرو سازی خصوصی سازی شود به شرط اینکه تمام شرایط را در نظر بگیرند به دلیل اینکه ما خاطره خوبی از خصوصی سازی در کشور نداریم.

وی ادامه داد: اگر تحقیق و تحفص در مورد خودروسازان که متاسفانه بسیار طولانی شده است به نتیجه برسد قطعا خیلی مسائل روشن و حل و فصل می شود.

سهمیه ها زیاد است با حذف آنها موافقم

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: روند خصوصی سازی شرکت های خودرو سازی شروع شده و دولت هم قصد دارد این کار هر چه زودتر انجام گیرد و امیدواریم تا سال آینده این موضوع انجام گیرد. صنعت خودرو را سال هاست که از جیب مردم کمک کردیم و امروز دیگر کمک های به صنعت خودرو کافی است و این حمایت باید کاهش پیدا کند.

وی با بیان اینکه بدهی شرکت های خودروسازی چند ده هزار میلیارد تومان است اظهار کرد: رقم بدهی خودروسازان بالا است و رقم بدهی به بانک ها بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان است و بدهی به قطعه سازان هم رقم بالایی است.

وی با اشاره به سهمیه های کنکور ۹۸ گفت: سهمیه ها زیاد است و من با حذف سهمیه ها موافق هستم و شرایطی وجود دارد که نمی شود این سهمیه را حذف کرد و قاعدتا هم سطح بودن در کلاس دانشگاه بسیار مناسب است.

عضو هیئت علمی دانشگاه امیر کبیر ادامه داد: فرزندانم در مقاطعی از سهمیه هیئت علمی استفاده کرده اند و در مقاطعی استفاده نکرده اند و فرزندم در دانشگاه شیراز بود که از طریق سهمیه هیئت علمی ام به دانشگاه امیرکبیر منتقل کردیم.

کد خبر 4693278

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha