۱۲ شهریور ۱۳۹۸، ۱۵:۴۴

توسط فرهنگسرای سرو؛

مسابقه کتاب‌خوانی «قیام حسین(ع)» برگزار می‌شود

مسابقه کتاب‌خوانی «قیام حسین(ع)» برگزار می‌شود

مسابقه کتاب‌خوانی با عنوان «قیام حسین(ع)» همزمان با فرارسیدن ایام محرم توسط کتابخانه فرهنگ‌سرای سرو برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، مسابقه کتاب‌خوانی «قیام حسین (ع)» همزمان با ایام محرم امسال، با هدف گسترش فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی، شناخت بیشتر  شهروندان با فرهنگ عاشورایی و زندگی امام حسین(ع) از ۱۰ تا ۳۱ شهریور توسط فرهنگسرای سرو برگزار می‌شود. 

کتاب «قیام حسین(ع)» پژوهشی تازه درباره زندگی و قیام امام حسین (ع) از آثار زنده‌یاد سید جعفر شهیدی است که در آن به چنین سوالاتی پاسخ داده شده است:‌چرا مسلمانان به جنگ فرزند پیامبرشان رفتند؟ چرا کمی بعد از دوران پیامبر شیوه مسلمانان تغییر کرد؟ چرا امام حسین حاضر به سازش با یزید نشد؟ و ده ها سوال دیگر درباره قیام خونین امام حسین (ع) که ممکن است ذهن بسیاری را به خود مشغول کرده باشد.

شهیدی در مورد کتاب قیام امام حسین نوشته است: من در این کتاب از زاویه‌ای بدین حادثه نگریسته‌ام که در گذشته کمتر بدان توجه کرده‌اند. اگر در چنین کوششی توفیق یافته‌ باشم، یقین دارم آنچه به دست آورده‌ام، عبرتی برای حال و آینده خواهد بود. چه اگر قهرمان حادثه کشته شده است اما آنچه او برای آن می‌جنگید و آنان که برای رسیدن به هدف بدو وعده یاری دادند و به وعده خود وفا کردند یا نکردند، در طول تاریخ فراوان بوده، هستند و خواهند بود.

این مسابقه همزمان با فرارسیدن ماه محرم الحرام آغاز شده و تا روز ۳۱ شهریور ۱۳۹۸ ادامه خواهد داشت.

علاقه مندان برای دریافت فایل pdf این اثر و سوالات مسابقه می‌توانند به پایگاه اینترنتیsarv.farhangsara.ir و اینستاگرام فرهنگسرای سرو مراجعه و آن را دریافت کنند. همچنین پاسخ سوالات مسابقه را به صورت یک عدد شش‌رقمی از چپ به راست و بدون درج هیچ علامتی به شماره ۲۰۰۰۱۸۳۷۶ پیامک کنند.

کد خبر 4710362

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha