۶ مهر ۱۳۹۸، ۱۴:۲۷

فرمانده انتظامی کردستان:

فرهنگسازی و آموزش اولویت پلیس/رسانه ها در پیشگیری نقش دارند

فرهنگسازی و آموزش اولویت پلیس/رسانه ها در پیشگیری نقش دارند

سنندج - فرمانده انتظامی کردستان گفت: یکی از مهمترین رویکردهای پلیس بحث فرهنگ سازی، آموزش همگانی و آگاه سازی مردم است که می تواند در پیشگیری از بسیاری از جرائم موثر باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار علی آزادی پیش از ظهر شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات استان کردستان، اظهار داشت: یکی از بهترین فرصت های ارائه آموزش همگانی به مردم فضای مجازی است که متاسفانه با توجه به اینکه برخی از این فضا به درستی استفاده نمی کنند به یک تهدید تبدیل شده است.

وی افزود: مجموعه نیروی انتظامی سعی دارد با برنامه های مختلف در قالب نشست های تخصصی با جوانان و نوجوانان طریقه استفاده از این فضا را در میان جامعه و خانواده ها گشترس دهد تا شاهد سواستفاده کمتر مجرمین در این حوزه باشیم.

فرمانده انتظامی کردستان ادامه داد: در حوزه ترافیکی نیز برنامه های آموزشی بسیاری را در سطح مدارس انجام داده ایم که می تواند از طریق فرزندان به خانواده ها انتقال داده شود تا فرهنگ درست و صحیح رانندگی کردن و رعایت قوانین و مقررات رانندگی بیشتر از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

سردار آزادی یادآور شد: معاونت اجتماعی نیروی انتظامی نیز با هماهنگی پلیس های تخصصی از طریق صدا و سیما و رسانه های دیداری و شنیداری به خوبی توانسته پیام های آموزشی را ر راستای ارتقای فرهنگ همکاری بیشتر مردم با پلیس انتشار دهد.

وی با اشاره به اینکه رسانه ها در انتقال هشدارهای پلیسی به جامعه بسیار نقش مهمی دارند، بیان کرد: گستردگی فعالیت نیروی انتظامی به گونه ای است که در شهرها، روستاها، جاده ها و در کنار خانواده ها باید حضور همیشگی داشته باشد تا بتواند در راستای تامین امنیت به خوبی وظایف خود را انجام دهد.

فرمانده انتظامی کردستان در ادامه سخنان خود گفت: در حوزه ساماندهی وضعیت ترافیکی شهر نیز نیروی انتظامی وظایف خود را به درستی انجام داده اما برای بهبود این وضعیت و حل معضل ترافیک نیازمند ایجاد زیرساخت های جدید و پای کار آمدن دیگر سازمان های متولی در این حوزه هستیم.

سردار آزادی حضور بیش از نیاز تاکسی در سطح شهر سنندج را یکی از عوامل موثر در ایجاد ترافیک عنوان کرد و اظهار داشت: سه هزار و ۴۰۰ دستگاه تاکسی در این شهر تردد دارند که ۵۰ درصد آن مازاد بر نیاز است و حدود هزار و ۲۰۰ دستگاه آن نیز فرسوده است و باید از ناوگان حمل و نقل عمومی خارج شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به افرادی که در سطح معابر عمومی اقدام به فروش ارز خارجی می کنند نیز اشاره کرد و افزود: از نظر دستگاه قضایی اقدام به این فعل، مجرمانه نبوده و پس از دستگیری تعدادی از این افراد با اخذ تعهد آزاد شده و نمی توان بیش از این با این افراد برخورد کرد.

فرمانده انتظامی کردستان درادامه سخنان خود به گزارش عملکرد نیروی انتظامی در شش ماهه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته اشاه کرد و ادامه داد: در این مدت در بحث صدور گذرنامه ۱۲۵ درصد، در بحث ورود اتباع خارجی به کردستان ۹۸ درصد، در بحث دستگیری متهمین جرائم فضای مجازی ۱۳ درصد و در بحث کشف فرآورده های نفتی قاچاق ۱۲۳ درصد رشد داشته ایم.

سردار آزادی یادآور شد: در بحث کشفیات مواد مخدر نیز در این مدت ۵۷ درصد رشد داشته ایم و ۷۲۴ کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف شده است که در این حوزه تمرکز پلیس بر روی دستگیری خروده فروشان است که در این رابطه ۱۰۰ درصد نسبت به سال قبل افزایش دستگیری داشته ایم و در دستگیری عمده فروشان مواد مخدر نیز ۲۰ درصد رشد داشته ایم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به برنامه های هفته نیروی انتظامی که با شعار «پلیس هوشمند – امین مردم» از ۱۱ مهر ماه تا ۱۷ مهر ماه خواهد بود، اشاره کرد و بیان کرد: در این هفته دیدار با نماینده ولی فقیه، تجدید میثاق با شهدا و غبارروبی گلزار شهدا، حضور در نماز جمعه و برگزاری صبحگاه مشترک بخشی از برنامه های این هفته است.

فرمانده انتظامی کردستان گفت: برپایی نمایشگاه های آسیب های اجتماعی، دیدار با خانواده شهدا، ایثارگران و بازنشستگان نیروی اجتماعی و تجلیل از آنان، اجرای طرح های مردم یاری در مناطق محروم و مرزی، برپایی همایش کوهپیمایی خانوادگی خانواده های نیروی انتظامی و دیدار مردمی مسئولان انتظامی با مردم از دیگر برنامه های این هفته است.

سردار آزادی اظهار داشت: برگزاری جلسات هم اندیشی و نشست های تخصصی، برگزاری همایش تجلیل از همیاران پلیس و نمونه های ترافیکی و ارائه خدمات مضاعف به شهروندان در مراکز پلیس ۱۰+ تا ساعت هشت شب و فعالیت مراکز تعویض پلاک تا ساعت پنج عصر از دیگر برنامه های هفته نیروی انتظامی است.

کد خبر 4730865

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha