۲۵ مهر ۱۳۹۸، ۱۴:۵۶

دبیر ستاد اربعین دانشگاهیان گلستان خبرداد:

اعزام منظم دانشجویان به کربلا توسط ستاد اربعین دانشگاهیان گلستان

اعزام منظم دانشجویان به کربلا توسط ستاد اربعین دانشگاهیان گلستان

گرگان- دبیر ستاد اربعین دانشگاهیان گلستان گفت: ایجاد نظم و ساز و کار مشخص برای اعزام ها از جمله نتایج ارزشمند تشکیل این ستادهای استانی و دانشگاهی است.

به گزارش خبرگزاری مهر، جواد فرامرزی با اشاره به اهمیت بسیار زیاد حرکت جهانی اربعین اظهار کرد: پیاده روی اربعین در امتداد واقعه جانسوز عاشورای حسینی، رویداد مهم نهفته در دل تاریخ بود که امروز با زدوده شدن غبار غربت از چهره اش تبدیل به بزرگترین و موثرترین اجتماع انسانی در طول تاریخ بشریت شده.

دبیر ستاد اربعین دانشگاهیان گلستان افزود: در شهریور ماه ۹۸ و برای اولین بار در چند سال اخیر، ستاد اربعین دانشگاهیان استان گلستان به پیشنهاد مسئول دفتر استانی نهاد مقام معظم رهبری و با محوریت دبیرخانه شورای فعالیت های فرهنگی دانشگاه های استان تشکیل شد.

وی با اشاره به تشکیل ستاد اربعین در هر یک از دانشگاه های استان، ادامه داد: مهمترین نقش ستاد اربعین دانشگاهیان گلستان عبارت است از ترویج گفتمان اربعین در دانشگاه ها، ایجاد تسهیل در اعزام دانشجویان به پیاده روی اربعین، افزایش کمیّت و کیفیت اعزام ها، کمک در تربیت دینی عمیق، ایجاد بستر نقش آفرینی موثر دانشجویان و جوانان در انجام و اداره امور است.

دبیر ستاد اربعین دانشگاهیان گلستان افزود: ایجاد نظم و تسهیل در اعزام دانشجویان به پیاده روی اربعین، افزایش کمیّت و کیفیت اعزام ها، کمک در تربیت دینی عمیق، ایجاد بستر نقش آفرینی موثر دانشجویان و جوانان در انجام و اداره امور از مهمترین نقش های ستاد اربعین دانشگاهیان استان است.

فرامرزی ادامه داد: ستاد اربعین دانشگاهیان گلستان، نمونه کاملی از همدلی و همکاری در جامعه دانشگاهی استان بود که ایجاد نظم و ساز و کار مشخص برای اعزام ها، جلب توجه ویژه به مساله اربعین در محیط های دانشگاهی، رشد تعداد دانشجویان اعزامی به اربعین از دانشگاه های مختلف استان، از جمله نتایج ارزشمند تشکیل این ستادهای استانی و دانشگاهی است.

مسئول بسیج دانشجویی استان گلستان در پایان با اشاره به نقش عمیق تربیتی زیارت اربعین در جوانان و دانشجویان افزود: امیدواریم با تداوم فعالیت اثر گذار ستاد اربعین دانشگاهیان استان در سال‌های بعد و حمایت دستگاه ها و مسئولین استانی از این ستاد، شاهد افزایش تعداد و کیفیت اعزام دانشجویان به این برنامه اثرگذار فرهنگی- معنوی و تربیت نسل جوان بر اساس سند گام دوم انقلاب باشیم.

کد خبر 4749368

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha