۱۸ آبان ۱۳۹۸، ۱۳:۰۴

تخصیص ۱۳ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح های آبخیزداری درخنداب

تخصیص ۱۳ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح های آبخیزداری درخنداب

اراک- رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان خنداب گفت: بیش از ۱۳میلیارد ریال اعتبار از صندوق توسعه ملی برای اجرای طرح های آبخیزداری خنداب اختصاص یافت.

به گزارش خبرگزاری مهر از منابع طبیعی، سعید علیپور صفری اظهار داشت: ۱۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال اعتبار از محل صندوق توسعه ملی برای اجرای عملیات آبخیزداری و مدیریت حوزه های آبخیز شهرستان خنداب اختصاص یافت که در این راستا ۱۰ هزار و ۵۰۰ مترمربع خاکریزی برای بازسازی و مرمت سامانه پخش سیلاب انجام شد.

رئیس اداره منابع طبیعی وآبخیزداری شهرستان خنداب خاطرنشان کرد: اجرای این عملیات علاوه بر جلوگیری از بروز سیلاب در مناطق شهری این شهرستان، افزایش نفوذ آب، کمک به بهبود سطح سفره های زیر زمینی و جلوگیری از فرسایش آبی در منطقه را به همراه دارد.

صفری افزود: ۱۰۰ هکتار عملیات کپه کاری و کشت بذر باریجه که از گیاهان بومی منطقه به شمار می رود با اختصاص این اعتبارات در روستای درمن خنداب اجرا شده است.

وی یادآور شد: سه میلیارد و ۱۳۰ میلیون ریال نیز از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی برای اجرای ۱۶ مورد بند گابیون و سازه های توری و سنگی در حوزه های آبخیز خنداب صرف شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان خنداب گفت: یک هزار و ۱۲۵ مترمربع عملیات سنگی و سیمی نیز با اختصاص این اعتبارات برای کنترل فرسایش خاک و کنترل رواناب در حوزه های آبخیز خنداب اجرا شده است.

کد خبر 4766953

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha