۲ آذر ۱۳۹۸، ۱۱:۴۵

با موضوع «گوهر دین‌داری و مخاطرات آن در دنیای مدرن»؛

جدیدترین شماره ماهنامه موعود منتشر شد

جدیدترین شماره ماهنامه موعود منتشر شد

جدیدترین شماره ماهنامه موعود (شماره ۲۲۵-۲۲۶) ویژه آبان و آذر ۹۸ با موضوع «گوهر دین‌داری و مخاطرات آن در دنیای مدرن» منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، جدیدترین شماره ماهنامه موعود (شماره ۲۲۵-۲۲۶) ویژه آبان و آذر ۹۸ با موضوع «گوهر دین‌داری و مخاطرات آن در دنیای مدرن» منتشر شد. این ماهنامه به همت موسسه فرهنگی موعود با سردبیری اسماعیل شفیعی سروستانی منتشر می شود.

در سرمقاله این شماره می خوانیم:

در میان هزاران آگهی تبلیغاتی رسانه‌های عمومی که از سر افراط، دل هر آدمی را به هم می‌زند و به تهوّع وا می‌دارد، گاه از آنچه در «عراق» و «یمن» و «سوریه» با خبر می‌شویم و به دلیل بعد مسافت، به سادگی از کنارشان می‌گذریم. به کرّات، خبرهای عادت‌شده و به گوش‌آشنای دزدی‌ها، غارت‌های آکنده از بی‌حیایی یقه‌سپیدها، اختلاس‌ها و تجاوز به حقوق میلیون‌ها انسان مستضعف و بی‌پناه و بیچاره را دست به دست می‌کنیم و در دل آرزوی تحقّق عدالت را می‌پروریم. جماعتی نادان و بی‌خرد که در کسوت بدقوارة سلبریتی‌ها، اهل ورزش، اهل رسانه و حتّی آزادی‌خواهی و مساوات‌طلبی‌های روشنفکرانه و مطالبة حقوق زنان و مردان، دانسته و ندانسته، آب به آسیاب چپاولگران وطنی و فراوطنی ریخته و چون عمله‌های ظلمه، بر ضخامت غفلت و بی‌خبری‌ها می‌افزایند؟ یا آن مجامع مخفی‌ای که پشت این‌همه نشسته و به ریش همه می‌خندند؟

خوب که بنگری، همة نام‌بردگان، سران و افسران و سربازان یک ارتشند. در ذات فرقی نمی‌کنند. ذو مراتبند؛ امّا مثل همند؛ چنان‌که ما در غفلت، فرقی با هم نداریم و مثل همیم. طوفانی سهمگین، در پاییزی که روزهای آخرش را پشت سر می‌گذارد، فراروی ماست. برای ما چاره‌ای نمانده است، جز دست و پا کردن جامه‌ای، ضخیم‌تر از آنچه امروز می‌پوشیم، در زمستانی که به سرعت پیش می‌آید. هم‌رنگ شدن و شراکت با همة آنچه و آنکه امام عدل را ناخشنود می‌آید، راه میانه‌ای است به سوی سیاهی و هلاکت! ماه ربیع، بوی بهار آفریده‌ها، خرّمی‌بخش روزگاران، امام عدل و مصلح کل را در خود پوشیده دارد.

اصطلاحات سیاسی دعاهای مهدوی

ادعیه از جمله متون مقدّس دینی هستند که کمتر با دیدگاه‌های مختلف مورد بررسی وکنکاش قرار گرفته‌اند. کمبود تحقیقات در این زمینه، در یک نگاه گذرا کاملاً آشکار و عیان است. در این مطلب که به قلم محمّد عتابی نگاشته شده است، اصطلاحات سیاسی دعاهایی همچون دعای افتتاح، دعای ندبه و دعای عهد مورد بررسی و تحلیل عمیق قرار گرفته است.

چه اتّفاقی برای کشمیر افتاده و چرا اهمّیت دارد؟

دولت «هند» به رهبری حزب ناسیونالیست هندو بهاراتیا جاناتا (بیجیپی) با تغییر اصلی از قانون اساسی این کشور، پس از هفتاد سال، خودمختاری و امتیازات ویژه را از «جامو» و «کشمیر» سلب کرد. دولت هند این اقدام را اصلاح یک اشتباه تاریخی نامید. این اقدام هند با استقبال ساکنان هندی منطقه و خشم مسلمانان روبه رو شد. این مطلب به اتفاقات کشمیر، اصل ۳۷۰ قانون اساسی هند، چرایی اقدامات اخیر دولت هند و تحلیل کارشناسان مختلف در این باره می پردازد.

صدها دختر مسلمان در هند، مجبور شدند تن به ازدواج با هندوها دهند

بنا به تحقیقات انجام شده در ایالت اوتار پرادش هند، صدها دختر مسلمان توسط گروه «جوتانان هندو» موسوم به «هندو یووا واهینی» ربوده و مجبور شده‌اند تا به دین هندو درآیند. این گروه توسط یوگی آدیتیانات، یکی از اعضای «پارلمان هند» از حزب حاکم بهارایتا جاناتا تأسیس شده است. در سال ۲۰۱۴ و ۲۰۱۶ میلادی، فقط در یک ناحیة اوتار پرادش، ۳۸۹ شکایت ربوده شدن دختران مسلمان ثبت شده است.

فلوراید عامل کنترل اذهان

از تکنیک‌های معروف زرسالاران جهانی این است که وقتی دربارة شگردهای آنها برای کنترل اذهان مردم افشاگری می‌شود، با کمک گرفتن از تحقیقات به اصطلاح علمی و مقالات دانشگاهی، سعی در کم‌اهمّیت جلوه دادن موضوع و انحراف اذهان مردم می‌کنند. نمونه‌ای از به کارگیری این شگرد، تحقیق اخیر «دانشگاه هاروارد» درباره تأثیر فلوراید در آب، روی هوش کودکان ۳ -۴ ساله است.۱و۲ این تحقیق نشان داده است مادرانی که در زمان بارداری، آب دارای فلوراید می‌نوشند، هوش کودکان آنها در مقایسه با بقیّه، به مقدار خیلی کمی تقلیل می‌یابد.

فراماسونری و ایران (۱)

در یکی دیگر از مطالب آخرین شماره مجله موعود با عنوان «فراماسونری و ایران» که به قلم استاد اسماعیل شفیعی سروستانی نگاه شده شده می خوانیم:

" فراماسونری همزاد تاریخ معاصر «ایران» است. بدون شناسایی این جریان و حضور آشکار و نهانش در میان عموم جریانات سیاسی، فرهنگی و حتّی مناسبات اقتصادی، امکان ارائة تحلیلی جامع از این فصل از حیات مردم ایران وجود ندارد. حامد الگار به طور مجمل، به چندین نکتة مهم در حیات پیچیدة ماسونی در جهان اشاره می‌کند که شاید بتوان گفت این نکات جزو لوازم ذات حیات فراماسونری قابل شناسایی است:

۱. انتشار اغراق‌آمیز اطّلاعاتی پراکنده دربارة ماسونیّت برای مشوّش ساختن اذهان در قالب پروژه‌ای که هدایت آن را ماسون‌ها، خود در اختیار دارند؛

۲. ارائة اظهارنظرهایی ممدوح و پسندیده و البتّه بی‌خطر و خنثی که ذهن و زبان ساده‌لوحان را به خود مشغول می‌سازد؛

۳. پیوند با شیوه‌های سنّتی و رایج اجتماعی در میان عموم ملل برای پنهان‌کاری، فریب، صورت‌سازی و مقلوب ساختن اصطلاحات و مفاهیم زیبای رایج در میان اقوام مختلف.

این سه موضوع ظریف هماره انگشت اتّهام اشاره شده به ماسون‌ها را از آنها دور ساخته است؛ میدان تردید و توقّف را در وقت اخذ تصمیم و تشخیص، گشاده ساخته و بالأخره مفاهیم و معانی اصلی و مورد نظر فراماسونری را در زیر لایه‌ای از اسم‌ها و واژه‌های پسندیده مخفی ساخته است. "

کد خبر 4778544

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha