روز گذشته در برلین؛

اجلاس حکمرانی اینترنت ۲۰۱۹ برگزار شد

اجلاس حکمرانی اینترنت ۲۰۱۹ برگزار شد

اجلاس حکمرانی اینترنت ۲۰۱۹، به منظور تبادل نظر آزاد درباره موضوعات مربوط به مدیریت اینترنت در شهر برلین برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، اجلاس حکمرانی اینترنت ۲۰۱۹، روز گذشته  کار خود را با صبحانه مشترک وزرای متولی امر ارتباطات و دیجیتال به منظور تبادل نظر آزاد درباره موضوعات مربوط به مدیریت اینترنت، آغاز کرد.

در ادامه نشست عمومی با سخنرانی در مورد الگوهای حکمرانی فضای مجازی در دهه میلادی پیش‌رو و رونمایی از کتاب «حکمرانی اینترنت پس از ۲۰۲۰»، نوشته ولفگانگ کلاینوکتر، ماتیاس کتمن و مکس سنگس ادامه یافت.

سخنرانان مراکز علمی و سیاسی مختلف در ادامه طی نطق‌های پیش نشست به سرفصل‌هایی چون «تکنولوژی محقق‌کننده سلامت روان»، «شهروندان جهانی؛ بحث در مورد آینده اینترنت»، «تقاطع توسعه فنی اینترنت و سیاست‌گذاری»، «هوش مصنوعی و تبعیض» و ... پرداختند.

در ادامه افتتاحیه «برنامه جامع مبادلات عمومی حکمرانی اینترنت در سطح عالی» با سخنرانی پیتر آلتمایر؛ وزیر فدرال امور اقتصادی و انرژی آلمان، فاتوماتا با؛ موسس و مدیر شرکت جومیا بزرگترین فروشگاه آنلاین آفریقا و جو کیسر؛ مدیر عامل شرکت زیمنس، برگزار شد و سپس ذی‌ربطان سطح بالا به تبادل نظر در مورد مسائلی چون «فراگیری دیجیتال»، «حکمرانی داده‌ها»،«حکمرانی داده‌ها و ایمنی» و «امنیت، ایمنی، پایداری و انعطاف پذیری» پرداختند.

پس از پایان جلسات یاد شده، روند سخنرانی‌های پیش نشست با موضوعاتی از قبیل «تقابل کدها: تضاد قوانین دسترسی به داده‌های دولت و چگونگی حل آن‌ها»، «هوش مصنوعی در آفریقا: میان چالش‌های اخلاقی و فرصت‌های فنی»، «نیازهای بنگاه‌های اقتصادی کوچک در آینده‌ی اینترنت»، «اتصالات سیار در اقتصادهای نوظهور»، «میراث و مفاهیم برای حکومت آینده اینترنت»، «سمپوزیوم توسعه رسانه و مدیریت اینترنت»، «برابری و عدالت در دنیای دیجیتال»، «برق، شبکه‌های اجتماعی و فراگیری دیجیتال»، «اکوسیستم در حال تکامل: نقش آیکان در امنیت و ثبات اینترنت»، «چشم انداز آینده اینترنت»، «حقوق کودکان در دنیای دیجیتال»، «فناوری و نظارت در آمریکای لاتین: به سوی استانداردهای حقوق بشر»، «محافظت آنلاین از سلامت عمومی»، «وعده ایمنی و امنیت در دنیای دیجیتال» ادامه یافت.

در اجلاس حکمرانی اینترنت امسال، برای اولین بار بیش از ۱۰۰ نماینده از کشورهای مختلف جهان شرکت کردند و طی نشستی مشترک به بحث در مورد موضوعاتی چون «صلح در عصر دیجیتال» و «زیرساخت‌های بحرانی امنیتی» و «همکاری بین‌المللی برای اینترنتی امن و آزاد» و «عصر دیجیتال: دموکراسی‌ها، ابزار یا دام» و «هوش مصنوعی» پرداختند.

بصورت مشخص گردانندگان بحث که عموما اروپایی و بالاخص آلمانی بودند در مورد نگاه کشورهای مختلف درباره نقش قدرت‌های بزرگ دیجیتال، خصوصا آمریکا پرسش می‌کردند و آن را به بحث می‌گذاشتند.

جزییات بیشتر در مورد محتوای سخنرانی‌ها و روند کلی نشست، متعاقبا منتشر خواهد شد.

کد خبر 4781237

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha