۱۰ آذر ۱۳۹۸، ۱۷:۱۷

امام جمعه همدان:

مسئول اسلامی نسبت به نماز و اقامه آن در جامعه دغدغه‌مند است

مسئول اسلامی نسبت به نماز و اقامه آن در جامعه دغدغه‌مند است

همدان - امام جمعه همدان با بیان اینکه هنوز نتوانسته‌ایم ضرورت و اهمیت نماز را به نحو احسن در جامعه ساری و جاری کنیم، گفت: مسئول اسلامی باید نسبت به نماز و اقامه آن در جامعه دغدغه‌مند باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله حبیب الله شعبانی ظهر یکشنبه در اجلاس استانی نماز بابیان اینکه زیربنای عالم خلقت تربیت است، گفت: میثاقی که خداوند با بشریت بست بر پایه ربوبیت بود.

وی با بیان اینکه مربی تربیت انسان خداوند است و انسان باید مربی خود را بشناسد، گفت: آنچه انسان را در عالم تربیت می‌کند در مسیر هدایت قرار گرفتن است.

آیت الله شعبانی با تاکید بر اینکه حکومت مربی مردم است و مردم بر دین ملوک هستند و ریشه و سیره مردم، روش و سیره مسئولان است، گفت: اگر مسئولان سیره و رفتارشان درست نباشد از مردم چه انتظاری می‌توان داشت.

مسئول اسلامی باید نسبت به نماز و نماز خواندن جامعه دغدغه‌مند باشد

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه نماز معراج مومن است و مسئول اسلامی باید نسبت به نماز و نماز خواندن جامعه دغدغه‌مند باشد و نسبت به آن حساسیت تام و تمام داشته باشد، گفت: هر مسئولی خارج از این رویه باشد از گردونه حکومت اسلامی خارج است.

وی با بیان اینکه ما هنوز نتوانسته‌ایم ضرورت و اهمیت نماز و حتی تبعات آن را  به نحو احسن در جامعه ساری و جاری کنیم.

امام جمعه همدان تاکید کرد: انتظار می‌رود همه مدیران و مسئولان در صف اول نماز جماعت حضور داشته باشند، چراکه این رفتار باعث تشویق دیگران خواهد بود.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری نیز در اجلاس استانی نماز با بیان اینکه با نماز  می‌توان با خالق هستی ملاقات حضوری و بدون واسطه داشت، گفت: هیچ تجارتی سودآورتر از نماز از اقامه تا ذکر و دعای پس از آن وجود ندارد.

باید همه کارگزاران دلسوز جمهوری اسلامی و مسئولان مربوطه، حقیقت نماز را به نسل جوان معرفی کنند آیت الله غیاث الدین طه محمدی گفت: باید همه کارگزاران دلسوز جمهوری اسلامی و مسئولان مربوطه، حقیقت نماز را به نسل جوان معرفی کنند.

وی تاکید کرد: با داشتن و اقامه نماز تمام مشکلات ما حل و فصل خواهد شد و باید نماز را در بستر زندگی مردم قرار دهیم.

استاندار همدان نیز با بیان اینکه التزام عملی به نماز، مسیر اعتلای ما و سعادت جامعه است، گفت: رستگاری و اعتلای جامعه و همه ما در گرو بندگی مخلصانه در برابر خالق هستی است.

سیدسعید شاهرخی با بیان اینکه برای آنکه مسئولیت ما مورد قبول حق قرار بگیرد باید نیت‌ها را خالص کرد، گفت: امیدواریم اجلاس‌ها و همایش‌هایی از این دست به تقویت اهمیت نماز در همه رده‌های سنی در جامعه کمک کند.

وی با بیان اینکه اگرچه توجه به اقامه نماز در همه رده‌های سنی مهم است اما در بین نوجوانان و جوانان باید بیش از همه رده‌های سنی به آن توجه شود، گفت: آموزش و پرورش در این راستا اقدامات شایانی در استان انجام داده که چشم گیر است.

استاندار همدان با تاکید بر اینکه مدیران باید در حوزه ترویج و تقویت نماز در حیطه مسئولیت خود با برنامه و هماهنگی‌های لازم اقدام ‌کنند، گفت: باید نهادهای مسئول توجه بیشتری به مکان‌های مقدسِ اقامه نماز که در مبادی و ورودی شهر همدان بنا شده‌اند داشته باشند.

شاهرخی گفت: نباید امکانات و ملزومات مکان‌های اقامه نماز غیر قابل استفاده باشد و باید با جدیت به همه جوانب این مکان‌ها توجه شود.

کد خبر 4785702

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha