۲۹ آذر ۱۳۹۸، ۹:۳۵

در گفتگو با مهر عنوان شد

پاسخ به برخی حواشی پیرامون احکام مدیران نمایشگاه کتاب

پاسخ به برخی حواشی پیرامون احکام مدیران نمایشگاه کتاب

سخنگوی نمایشگاه کتاب تهران به برخی حواشی موجود پیرامون وضعیت جاری برگزاری نمایشگاه کتاب تهران پاسخ داد.

به گزارش خبرنگار مهر، با صدور احکام مدیران کمیته‌های مختلف نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران توسط معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مراحل اجرایی بزرگترین رویداد فرهنگی کشور در سال آینده وارد فاز اجرایی جدی و تازه‌ای شد و رنگ و بوی اجرایی به خود گرفت.

ایوب دهقانکار رئیس شورای نظارت بر نمایشگاه کتاب و سخنگوی نمایشگاه در گفتگو با مهر درباره پاره‌ای از مسائل درباره این رویداد پاسخ داد.

وی در پاسخ به سوالی درباره محل نمایشگاه کتاب تهران گفت: هفته گذشته قائم‌مقام نمایشگاه در مصاحبه‌ای در این زمینه توضیح دادند. من هم با تأیید صحبت ایشان عرض می‌کنم که ما با مجموعه مصلی امام خمینی (ره) برای میزبانی از نمایشگاه کتاب به تفاهم رسیدیم. مسائل و خواست‌های ما با این مجموعه طرح شده است و قول مساعدی در این زمینه داده شده است و وزیر محترم راه و شهرسازی نیز در این زمینه نامه‌ای را که حاوی دستور ویژه است صادر کرده‌اند.

وی ادامه داد: با توجه به فشار زمانی که ما برای برگزاری نمایشگاه در سال آتی داریم و نیز با توجه به خاص بودن زمان برگزاری از نظر شرایط جوی عزممان را جزم کرده‌ایم که نمایشگاه در سال آتی فضای زیر چادر نداشته باشد و این را نیز به دوستان مصلی صراحتاً اعلام کرده‌ایم.

دهقانکار همچنین گفت: مصلی در مدت باقی مانده تا برگزاری نمایشگاه قول مساعد برای تکمیل ساخت و ساز و بهینه کردن بهره‌برداری از این رویداد را داده است. این موضوع به طور ویژه در حوزه تکمیل فیزیک و ساختار رواق‌ها و مجهز کردن آنها به پله برقی و آسانسور است که حضور در این دو محل را برای بازدید کنندگان تسهیل می‌کند. در کنار آن مقرر شده دو تیم اجرایی از مجموعه مصلی و نمایشگاه کتاب به صورت هفتگی با هم جلساتی برای رفع مشکلات پیش رو داشته باشند و مجموعه مصلی نیز قول مساعد داده است که فضایی را به عنوان پایگاه ثابت در اختیار مجموعه اجرایی نمایشگاه قرار دهد تا هماهنگی‌ها از این محل صورت بپذیرد.

در بخشی دیگر از این گفتگو سخنگوی نمایشگاه کتاب در پاسخ به این سوال که چرا احکام صادر شده برای مدیران نمایشگاه بر خلاف اظهارنظرهای قبلی اعضای شورا نسبت به سال قبل تغییری نکرده است، نیز گفت: صحبت از موضوع تغییر چارت نمایشگاه در واقع صحبت از تغییر چینش و نوع هدایت نمایشگاه بود که در جلسات شورا درباره آن صحبت و بحث شد اما به خاطر مشکلات کمبود زمان و مسائلی از این دست در نهایت تصمیم بر این شد که در سال آتی نیز نمایشگاه با همان سیستم مدیرتی سابق اداره شود و البته جلسات شورای سیاستگذاری در ادامه راه و حتی در طول نمایشگاه نیز برگزار می‌شود و بر مجموعه اتفاقات نگاه خواهد داشت

دهقانکار همچنین در پاسخ به این سوال که چرا ترکیب نیروهای موفق و مدیران باتجربه سال‌های گذشته نمایشگاه کتاب در برخی بخش‌ها امسال حفظ نشده است، عنوان داشت: مایلم به این موضوع اشاره کنم که مدیر یک بخش یا کمیته قرار نیست به تنهایی کاری انجام دهد و فعالیت‌ها در همه بخش‌ها تحت مدیریت یک تیم انجام می‌پذیرد و مدیر هر بخش نیز مدیر یک کار تیمی است. شاید ما هم به صورت شخصی قائل به استفاده از تجربه مدیران قبلی باشیم اما به نظر جمع احترام می‌گذاریم و با همه مدیران منصور همکاری کافی و لازم را خواهیم داشت. با این همه دقت داشته باشید که روی کاغذ و در چارت اداری ما با محدودیت نفرات و افراد روبرو بودیم و سیاست ما نیز بر این قرار گرفت که در بهترین و مقدورترین شرایط از این افراد برای مدیرت در بخش‌ها استفاده کنیم. چه کسی می‌گوید که نمی‌خواهد از تجربه‌های بالا بهره ببرد اما به هر صورت افراد حکم گرفته را نیز به عنوان افراد کارشناس و صاحب تجربه قبول داریم و با آنها همکاری خواهیم داشت و البته این موضوع نیز تاکید داریم که کار مطلوب در هر بخش حاصل استفاده از تجربه مدیران قبلی نیز خواهد بود.

سخنگوی نمایشگاه کتاب تهران درباره کارکرد شواری نظارت بر نمایشگاه که ریاست آن را بر عهده دارد آن هم در حالی که تمامی بخش‌ها دارای یک شورای نظارت مستقل نیز هستند، عنوان داشت: شورای نظارت نقش هماهنگ‌کننده میان تمامی بخش‌های نظارتی را داراست و سعی می‌کند با گردآوردن مدیران تمامی آن بخش‌ها در کنار هم کار را با تصمیم و خرد جمعی و هماهنگ به جلو ببرد.

کد خبر 4802077

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha