۱۰ دی ۱۳۹۸، ۱۴:۵۶

معاون فرهنگی بنیاد شهید مطرح کرد

افزایش همکاری بنیاد و حوزه‌ علمیه برای ارتقا علمی طلاب ایثارگر

افزایش همکاری بنیاد و حوزه‌ علمیه برای ارتقا علمی طلاب ایثارگر

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید گفت: برای ارتقا سطح علمی طلاب ایثارگر و به‌روزرسانی آمار این عزیزان نیاز به هماهنگی های بیشتری با حوزه علمیه داریم.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام محمدحسن کاویانی راد معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید در سفر به استان قم به همراه حجت الاسلام حسن هنرمند مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم با آیت‌الله علیرضا اعرافی امام جمعه قم و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی دیدار و پیرامون مسائل مربوط به طلاب شاهد و ایثارگر گفت‌وگو کرد.

حجت‌الاسلام محمدحسن کاویانی راد در این دیدار به سابقه تشکیل طرح شاهد اشاره کرد و گفت: این طرح در سال ۱۳۶۵ با تدبیر حضرت امام (ره) برای رسیدگی به امور تربیتی و آموزشی فرزندان شهدا راه‌اندازی شد.

وی با بیان اینکه حوزه علمیه از ارکان طرح شاهد بوده است، افزود: طی سال‌های گذشته همکاری‌های خوبی بین بنیاد و حوزه علمیه صورت گرفته است و اکنون برای رصد تحصیلی و ارتقای سطح علمی طلاب ایثارگر و به‌روزرسانی آمار این عزیزان نیاز به هماهنگی‌های بیشتری داریم.

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: هم‌اکنون ۵۰ هزار دانش‌آموز و ۱۱۴ هزار دانشجوی شاهد و ایثارگر در کشور در حال تحصیل هستند. همچنین ۲۸۰۰ نفر از ایثارگران عضو هیئت‌های علمی هستند و ۸ هزار نخبه شاهد و ایثارگر نیز شناسایی شده‌اند.

حجت‌الاسلام کاویانی راد در پایان در خصوص جشنواره جایزه ملی ایثار گفت: این جشنواره در سال جاری به میزبانی حوزه علمیه در اسفندماه در قم برگزار می‌شود. این جشنواره به کشف استعدادها با شاخص‌های حرفه‌ای می‌پردازد و این استعدادها را به جامعه معرفی می‌کند تا پیشرفت علمی و آموزشی جامعه ایثارگر به همگان معرفی شود.

حجت‌الاسلام ملک‌دار رییس مرکز امور طلاب و دانش‌آموختگان حوزه‌های علمیه کشور نیز در این نشست به اقدامات صورت گرفته در حوزه طلاب شاهد و ایثارگر اشاره کرد و افزود: هم‌اکنون ۴۰۰۰ شهید روحانی، بیش از ۳۰۰۰ جانباز و ۲۰۰ آزاده در بین طلاب شناسایی شده‌اند و تعداد رزمندگان در حال بررسی است. همچنین تاکنون اطلاعات ۱۲۰۰ پرونده شهدای طلبه اصلاح شده است.

وی با اشاره به لزوم ساماندهی مکان مدرسه طلاب شاهد و ایثارگر در استان قم بر اهمیت مشارکت بنیاد شهید و امور ایثارگران و حوزه علمیه در این زمینه اشاره کرد.

در پایان نیز محمد علی فقیه مدیرکل آموزش بنیاد شهید و امور ایثارگران بر اهمیت توجه به طرح شاهد و رسیدگی به امور تحصیلی طلاب شاهد و ایثارگر اشاره کرد و برای برنامه ریزی و اجرای مناسب امور آموزشی و فرهنگی آنان، خواستار اصلاح ساختار اداره شاهد و ایثارگر حوزه‌های علمیه و ایجاد سامانه اطلاعات تحصیلی این عزیزان شد.

کد خبر 4812475

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha