۲۰ دی ۱۳۹۸، ۳:۰۲

در مجلس سنای آمریکا؛

ارائه لایحه کمک مالی ۳.۳ میلیارد دلاری آمریکا به اسرائیل

ارائه لایحه کمک مالی ۳.۳ میلیارد دلاری آمریکا به اسرائیل

سناتورهای دموکرات و جمهوریخواه آمریکا روز پنج شنبه لایحه اعطای کمک مالی ۳.۳ میلیارد دلاری به رژیم صهیونیستی را در قالب کمک سالانه به مجلس سنای این کشور ارائه کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، در بحبوحه نگرانی‌ها از تشدید تنشها در خاورمیانه اعضای مجلس سنای آمریکا از هر دو حزب جمهوریخواه و دموکرات روز پنج شنبه لایحه‌ای را ارائه کردند که به موجب آن، مبلغ ۳.۳ میلیارد دلار از جانب دولت آمریکا و در قالب کمک‌های سالانه به رژیم صهیونیستی پرداخت می‌شود.

هدف این لایحه که با پشتیبانی «مارکو روبیو» سناتور جمهوریخواه و «کریس کانز» سناتور دموکرات تدوین شده است، قانونی کردن توافقنامه کمک میان آمریکا و اسرائیل (منعقده در سال ۲۰۱۶) است.

در واقع این لایحه یک «یادداشت تفاهم» منعقده میان اسرائیل و دولت «باراک اوباما» را که بزرگترین تعهد آمریکا به اعطای کمک نظامی است، به قانون تبدیل می‌کند.

سناتور روبیو در بیانیه ای که از طریق رایانامه به خبرگزاری رویترز فرستاد، اعلام کرد که اسرائیل با «تهدیدات بی سابقه ای» روبروست و سناتور کانز نیز نوشت: «حوادث چند روز گذشته اهمیت کمک آمریکا به امنیت اسرائیل را یادآوری می کند».

کد خبر 4821629

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha