۱۴ بهمن ۱۳۹۸، ۲۳:۲۲

شهردار قزوین:

ترویج فرهنگ قرآنی را در شهرداری با جدیت دنبال می‌کنیم

ترویج فرهنگ قرآنی را در شهرداری با جدیت دنبال می‌کنیم

قزوین- شهردار قزوین گفت: برای کاهش آسیب‌های اجتماعی و تضمین سلامت روانی جامعه ترویج فرهنگ قرآنی را با جدیت در شهرداری پیگیری می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، دوازدهمین همایش تجلیل از حافظان قرآن کریم از سوی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین دوشنبه شب در شبستان امیرالمومنین مسجدالنبی قزوین برگزار شد.

در این مراسم که آیت الله عابدینی نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین، جمالی پور استاندار، طاهرخانی شهردار و داودی رئیس شورای اسلامی شهر، قلی پور مدیر دارالقرآن تبلیغات اسلامی و جمعی از قاریان حافظان استان نیز حضور داشتند از ۸۵۰ قاری و حافظ برتر قرآن کریم استان تجلیل شد.

سیاوش طاهرخانی در این مراسم گفت: در شهرداری در کنار وظایف ذاتی که در حوزه عمران و خدمات شهری بر عهده داریم رویکرد شورا و شهرداری توجه به امور فرهنگی و قرآنی است.

وی بیان کرد: باور داریم که توجه به قرآن می‌تواند جامعه را از آُسیب های مختلف اجتماعی بازداشته و به سلامت روحی و روانی و معنوی اجتماع کمک کند لذا در برنامه‌های فرهنگی متنوعی که از سوی سازمان فرهنگی شهرداری پیش بینی شده توجه به قرآن جایگاه خاصی دارد.

شهردار قزوین تصریح کرد: برنامه‌های قرآنی ما با استقبال خوب خانواده‌ها و جوانان روبرو شده و بیش از ۸۰ درصد حافظان را بانوان و دختران تشکیل می‌دهند که بیانگر رویکرد بیشتر آنها به امور دینی است که برای ما اهمیت ویژه ای دارد.

وی اظهار داشت: حافظان و قاریان قرآن از سرمایه‌های ارزشمند جامعه محسوب می‌شود که تجلیل از آنها رسالتی دینی است.

وی بیان کرد: در این همایش از ۸۵۰ حافظ و قاری قرآن تجلیل خواهیم کرد و این برنامه‌ها در طول سال همچنان ادامه دارد.

سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین قرار است از ۸۵۰ حافظ قرآن تجلیلی کند که امشب از ۶۰ نفر تجلیل شد.
 

کد خبر 4843822

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha