۱۶ بهمن ۱۳۹۸، ۱۶:۳۸

مدیرکل هواشناسی گلستان خبرداد

افزایش دما و وزش باد گرم در گلستان/ورود سامانه سرد و بارشی ازشنبه

افزایش دما و وزش باد گرم در گلستان/ورود سامانه سرد و بارشی ازشنبه

گرگان- مدیرکل هواشناسی گلستان از افزایش دما و وزش باد گرم شدید در استان خبرداد.

نوربخش داداشی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارکرد: پیرو اطلاعیه جوی شماره ۳۹ هواشناسی گلستان، موج کوتاه ناپایدار که از بامداد امروز (چهارشنبه) استان را تحت تاثیر قرار داده به تدریج از استان خارج و از فردا (پنج شنبه) شاهد افزایش دمای ۱۰ درجه ای، وزش باد گرم (گاهی شدید) بخصوص در مناطق شرقی استان و کاهش رطوبت خواهیم بود که این وضعیت تا ظهر شنبه ادامه خواهد داشت.

داداشی گفت: از بعدازظهر شنبه با نفوذ سامانه سرد و بارشی به استان ابتدا وزش باد نسبتاً شدید با سرعت ۶۰ تا ۸۰ کیلومتر در ساعت در سطح استان رخ داده و بارش ها به صورت پراکنده ظاهر و از بامداد یکشنبه، بارش باران بیشتر گستره استانی را فرا خواهد گرفت.

وی بیان کرد: بارش ها در مناطق کوهستانی به صورت ریزش برف ظاهر شده و رفته رفته بارش برف در مناطق جلگه ای استان هم رخ خواهد داد و این وضعیت تابامداد چهارشنبه ادامه خواهد داشت.

داداشی ادامه داد: دمای هوا هم نسبت به روزهای قبل بین ۱۶ تا ۲۰ درجه سردتر و اوج فعالیت این سامانه از بعدازطهر دوشنبه تا بعدازظهر سه شنبه خواهد بود لذا لازم است دستگاه های خدمت رسان تدابیر لازم را در این خصوص اتخاذ کنند.

وی بیان کرد: اختلال در تردد جاده ها بویژه در جاده های کوهستانی، احتمال آبگرفتگی برخی از معابر، وزش باد شدید و احتمال خسارت به سازه ها و ابنیه ها طی فعالیت این سامانه دور از انتظار نیست.

گفتنی است که با توجه به تغییرات جوی قابل ملاحظه روزها و هفته آتی، نشست فوری دستگاه های خدمت رسان استان با حضور مدیر کل مدیریت بحران و دیگر مسئولان مربوطه لحظاتی پیش در مرکز پایش و مانیتورینگ هواشناسی گلستان برگزار شد.

کد خبر 4845693

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha