۱۷ اسفند ۱۳۹۸، ۹:۴۴

امام جمعه گناوه:

چشم‌اندازهای ساحلی گناوه حفظ شود/ برخورد جدی با دریاخواری

چشم‌اندازهای ساحلی گناوه حفظ شود/ برخورد جدی با دریاخواری

گناوه- امام جمعه گناوه خواستار مراقبت از چشم‌اندازهای ساحلی گناوه شد و گفت: حفاظت از منابع طبیعی یک وظیفه ملی است و میراثی برای آیندگان خواهد بود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی در دیدار رئیس و کارکنان اداره منابع طبیعی شهرستان به مناسبت هفته منابع طبیعی اظهار داشت: حفظ منابع طبیعی یک وظیفه ملی است و قطعاً منابع طبیعی میراثی برای آیندگان خواهد بود.

وی گفت: در هیچ دین و مذهبی به اندازه دین مبین اسلام بر اهمیت درخت و درختکاری تاکید نشده است تا به آنجا که در حدیث شریفی از رسول اکرم (ص) آمده است که اگر قیامت در حال آمدن باشد و در دست شما نهالی بود آن نهال را غرس کنید.

امام جمعه گناوه افزود: شهرستان گناوه با داشتن خط ساحلی ماسه‌ای، بکر و دست نخورده یکی از زیباترین چشم اندازها را در بین سواحل کشور دارد لذا اداره منابع طبیعی شهرستان می‌بایست به عنوان متولی حریم ۶۰ متری دریا از هرگونه ساخت و ساز در این حریم و دست اندازی دریا خواران با پشتیبانی دادستانی جلوگیری کند.

وی با اشاره به اینکه یکی از ظرفیت‌های بزرگ و ویژه شهرستان گناوه سایت پرورش میگوی رود شور است عنوان کرد: در مواردی نیز که اراده حقیقی مبنی بر استفاده بهینه از منابع ملی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و تولید ملی نیز وجود دارد منابع طبیعی همکاری لازم را داشته باشد.

محسنی رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان گناوه نیز گزارشی از عملکرد یک ساله این اداره در شهرستان گناوه ارائه کرد.

کد خبر 4871828

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha