۲۰ اسفند ۱۳۹۸، ۱۹:۳۳

نماینده سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس:

غفلت زیادی در مبارزه با کرونا صورت گرفته است/ قرنطینه یک اصل صحیح

غفلت زیادی در مبارزه با کرونا صورت گرفته است/ قرنطینه یک اصل صحیح

سمنان - نماینده سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس قرنطینه را یک اصل صحیح و علمی توصیف کرد و گفت: در این باره و در کل در خصوص کرونا غفلت های زیادی در کشور صورت گرفته است.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد همتی شامگاه سه شنبه در نشست ستاد مقابله با کرونا استانداری سمنان به میزبانی سالن مدیریت بحران، ضمن بیان اینکه در بحث مقابله با کرونا ویروس در کشور می‌توانست اقدام‌های بهتری از سوی مسئولان مربوطه کشوری انجام شود، ابراز کرد: در سطح استان نگرانی‌هایی در ارتباط با کرونا ویروس وجود دارد و باید با افزایش اعتمادآفرینی، نسبت به آموزش‌های وزارت بهداشت، آحاد جامعه توجیه شوند.

وی افزود: با افزایش اعتمادآفرینی، مردم از اضطراب درباره کرونا ویروس خارج خواهند شد و به مباحث مطرح شده از سوی وزارت بهداشت برای جلوگیری از این ویروس توجه بیشتری خواهند داشت همچنین باید مردم را با بحث‌های علمی و کارشناسی در ارتباط با گسترش ویروس توجیه کرد.

عضو خانه ملت با بیان اینکه همکاری‌های بین بخشی برای مقابله با کرونا ویروس در استان باید افزایش یابد و تمامی بخش‌ها باید پای کار باشند، ابراز کرد: ورودی و خروجی مناطق شهری استان باید کنترل شود و از سوی مردم هم به مسائل آموزشی برای مقابله با این بیماری توجه شود.

همتی با بیان اینکه امیدواریم شرایط مقابله با کرونا ویروس به گونه‌ای شود تا بتوانیم کنترل‌ها در مسائل مختلف افزایش یابد، ابراز داشت: قرنطینه‌سازی ارزش علمی دارد و منبع شیوع ویروس باید کنترل می‌شد و اما غفلت‌های زیادی در این مورد در سطح کشور انجام شد.

وی با بیان اینکه مشاهده شده که برخی از هموطنان در استان سمنان در این ایام تردد دارند، که باید نسبت به این ترددها، کنترل‌هایی انجام شود، تاکید داشت: احتکار اقلام بهداشتی، احتکار عادی نیست و در این مقطع این افراد، با اقدام‌های ناجوانمردانه، امنیت ملی را تهدید می‌کنند از سوی دیگر می‌بایست هتل‌ها و مهمان‌پذیرها باید اجرای ستاد ملی با کرونا را در دستورکار قرار دهد و مسافر نپذیرند.

نماینده سمنان، مهدی شهر و سرخه در مجلس، گفت: کارخانه‌هایی در استان برای تولید ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی کننده درخواست‌هایی دارند که با رفع مشکلاتی زیرساختی، شاهد افزایش تولید در اقلام بهداشتی خواهیم بود.

کد خبر 4875114

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha